2024-09-29

Tog en marknadsrunda

 

Nej jag skulle inte ha något på marknaden, men nu har jag inte gått igenom den sedan i början på juni när brorsan var här. Men det var inte direkt något  nytt som hade hänt på den.

När jag gått marknaden stannade jag och köpte några churros till mig och gubben. Gubben var på takterrassen när jag kom tillbaka och pysslade med växterna. Så han fick ta en paus och äta några churros och dricka en öl ihop med mig.

Jag stannade kvar där uppe på taket och hjälpte till med några växter som vi ska göra oss av med. Men det blir inte mindre växter för det, för det ska omplanteras lite bland växterna där uppe med. Så det blir gamla växter som kommer ner i dessa krukor. Men det här tar vi tag i när vi kommer hem igen.

På kvällen åt vi stekt fisk på altanen innan vi bänkade oss vid tv:n när solen hade dalat.


Väldigt blåsigt vid havet på morgonen.


Det var lite folk som gick marknaden.


Ett godisstånd där många barn förmodligen gjorde av med några euro.


Och här handlar många lite sött bakverk till sin fika.


Men jag gick till churrosvagnen och köpte en strut med churros.


Ixa gillar ju vatten och står och väntar på att vattenkannan ska bli fylld.



Vi har tre svärmors kuddar på taket. De följde med i husköpet. Men de var inte så här stora då. Gubben har planterat om dem en gång.

3 kommentarer:

  1. De där är mysiga att plantera om, kan jag tänka mig. Kram

    SvaraRadera
  2. Fy så svårt att plantera om! Var det inte förra gången han fick infektion i tummen efter en tagg??
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är trevligt att besöka marknader men har man en nära inpå försvinner så klart nyhetens behag. Churros är inte min grej men jag vet att många uppskattar det.

    Det där var inte helt lätta växter att plantera om...

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.