2024-09-24

Ny vecka

 

Det var precis var det var igår. Nu är det bara den här veckan kvar och nästa måndag med, sedan går vi in i oktober. -Vaaaa 😲! och snart är det inte långt kvar till jul heller. Men först vår lilla roadtrip till Sverige. Och det känns lite som att fram till det datumet vill man skynda på dagarna. Men sedan får tiden gärna dra ner på takten när vi är i Sverige. Men det är väl inget som går att ordna, tror jag 🤔.

Vad hände här på måndagen då? 

Gubben for iväg och kollade till blommorna hos några vänner och sedan tog han grannens bil och pumpade deras däck och tvättade av den. För på kvällen skulle gubben hämta dem på flygplatsen. För nu kommer de ner och ska vara fram till advent tror jag.

Vad jag pysslade med, det vet ni ju redan ni som läser min blogg. Jag hade min lilla städtid "como siempre" för att dammsuga bort alla små dammråttor som blir på en vecka när dörrar och fönster står öppet nästan dygnet runt. -Jo såklart stänger vi dörren nattetid.

Det blev restmiddag som serverades igår, för det fanns kvar av fläskfilégrytan som vi åt för ett par dagar sedan.

När gubben åkte iväg på kvällen för att hämta grannarna satt jag vid datorn och kollade på Youtube tills han var tillbaka. Jag hade tagit sista rundan med Ixa med så slapp gubben den när han kom hem.


På väg mot havet.



Vi tog en runda i dalen med Ixa på eftermiddagen.

8 kommentarer:

  1. Jaså du har också måndag som städdag?! Lite rutiner är ganska skönt faktiskt, annars finns risken att det blir långt emellan. 😉 För mig iaf. Ha're bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt plötsligt så blev det bara så i somras när gubben körde sin vattningsrunda, och sedan har jag hållit kvar vid måndagen.
      Det är nog bra med lite rutiner här med.
      Kram

      Radera
  2. Visst är det otroligt att oktober redan närmar sig.
    När man väl vet att man ska resa då längtar man verkligen till det är dags.
    Vilken hjälpsam gubbe du har men jag förstår att den hjälpen behövs för er alla om ni inte är på plats.
    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går så himla fort.
      Ja, så är det verkligen.
      Vi har inga jobb att passa och är lösa och lediga nästan jämt. Så då känns det självklart att man hjälper till i den mån man kan.
      Hoppas din tisdag har varit bra.
      Kram

      Radera
  3. Vilken tur för grannarna att dom får så mycket hjälp när dom är borta. Men jag antar att dom är lika hjälpsamma mot er. Kanske får dom se efter hemma hos er under eran roadtrip?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi försöker att hjälpa varandra i den mån vi kan. Och vi bor här och jobbar inte, så det är inte så betungande.

      Radera
  4. Tiden springer fram, förstår det känns kul att ha resan att se fram emot. Ni är väldigt snälla grannar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skoj att ha något att längta efter.
      Klart man hjälper till i den mån man kan när vi bor här.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.