2024-09-23

Väldigt länge sedan

 

Vi hade en skön söndag här hemma på Casa 66. Slappade rejält om man säger så och tog dagen som den kom. Det som hände var väl att när jag öppnade kylskåpet och fick se vitkålshuvudet och fick en kanonidé. Vi ska ha kåldolmar till middag. Det är ju ingen rätt som man svänger till på nolltid, så jag hamnade i köket ett bra tag. Men det var inget som jag tycket var tråkigt, för jag var riktigt sugen på kåldolmar.

När det var dags för middagen njöt vi enormt båda två av det som låg på tallriken. Och det blev ju inte bara en middag utav kåldolmarna som jag gjorde. Så vi kommer ha kåldolmar till middag snart igen.


På väg hem från havet.


Blev lite kvar på kålhuvudet. Det fick åka med in i ugnen en stund det med.



Vi åt kåldolmarna med potatismos, lingon och inlagd gurka till.

4 kommentarer:

  1. Kåldolmar är onekligen en rätt som tar lite tid så man kan lika gärna laga rejält. Det är däremot väldigt gott så jag förstår att ni njöt av middagen.
    Skönt med en lugn och avkopplande söndag.
    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det, och det är mycket gott.
      Skönt att sluta veckan med en lugn dag 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. De såg mumsiga ut , förstår att det var gott.
    Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gud så gott det var. Tur att det blev ett par stycken så vi får äta det snart igen.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.