2024-09-20

En vanlig torsdag

 

Efter morgonrundan och frukosten styrde gubben lite med bilen. Det var en del saker som skulle fixas till inför resan. Efter det åkte vi och veckohandlade på Mercadona. Det är en fröjd att handla nu när allt har gått tillbaka till det normala efter sommarsäsongen. Inte behöva leta efter parkeringsplats, inte trängas med en massa människor och ingen kö till kassan.

När vi kom hem tog jag och plockade in allt vi handlat där det skulle vara. Sedan fixade jag till en ny ingefärsshot för den var slut. Kombuchan har jag lagt på hyllan ett tag nu. Eller jag har sparat svampen i kylen i vätskan. Läste att man kunde ha den så upp till 6 månader kylen, men att det fanns exemplar som legat i kylen över ett år.

Vi gjorde det enkelt när vi kände att det var dags för middag. Det blev grillad korv med bröd och lite tilltugg till den.

Eftermiddagen for iväg och snart så hade vi kväll igen. Blev en stund vid tv:n som vanligt innan jag hoppade i säng.



En suddig morgonbild vid havet med mobilen. Nu är årstiden här när vi sällan möts av soluppgången, eftersom jag och Ixa är morgonpigga.

7 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är för mycket människor ff, trots att det lugnat sig. Fast jag kan kanske inte räkna med att få vara ensam här, eller nästan ensam. 😉 Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr så tror jag inte fet går att ordna.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Så skönt att det har lugnat sig en hel del hos er och att ni slipper att trängas med så mycket folk. Samma sak är det här även om det finns en del turister kvar.
    Då närmar sig resan förmodar jag...
    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en del kvar här med, men det är betydligt mindre än för några veckor sedan.
      Vi åker i mitten av oktober, men det är bra att checka av lite grejer i god tid.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Dramatisk himmel... tjusigt! Korv med bröd är inte fel... gott!

    Trevlig helg och KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, vi har haft lite molnigt nu i några dagar.
      Nej det är det verkligen inte.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Vilken fin plats att ha hus på, precis där på lilla halvön. Himlen blir mer dramatisk av molnen. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.