2024-09-13

En vanlig torsdag

 

Gubben åkte iväg till bilmeken efter frukosten. Han skulle fråga om några grejer och på hemväg skulle han köpa ett nytt fälgkors och lägga i bilen.

När han kom hem åkte vi och handlade, och Ixa var med såklart. Lite stressig var hon till affären, men det gick bra när vi åkte hem igen. Men buren har hon inte lagt sig i ännu.

Jag plockade in varorna där de skulle vara och gubben gick ut och fixade en säkring i bilen. Så att vi får ström från cigarettuttaget och kan ladda våra mobiler när vi kör.

Jag gjorde en paj till middag igår på lite grejer som jag hittade i kylskåpet. Pajdegen köpte jag när vi var handlade, det var ett tag sedan vi åt paj så det smakade bra.

På kvällen blev det en stund vid tv:n innan vi hoppade i säng.


Tog morgonpromenaden i byn.



Middagspajen.

8 kommentarer:

  1. Vi gillar paj och det var längesen här med så tack för tipset. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Älskar paj, gjorde en förra fredagen--köttfärspaj. Din ser jättefint ut. Verkligen viktigt att kunna ladda mobilerna i bilen. Önskar dig en jättefin helg och skickar kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köttfärspaj är riktigt gott.
      Ja, verkligen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Bra att ni fortsätter att träna med Ixa och bilåkningen. Miss M var ju helt hysterisk första gångerna hon åkte bil men i dag var hon knäpptyst och då körde vi en och en halv timme och Miss T var inte med. Det finns alltså hopp.

    Önskar en fin kväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi fortsätter träna och hoppas att det kommer att gå över, och att hon slutar att kräkas när vi kör långt.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  4. Vi älskar paj, gör det ofta. Har precis gjort ett blogginlägg med receptet på pajdegen som jag gör. Men när det publiceras vet jag inte :) Hoppas det blev en god fredagsdrink och mysig kväll på takterassen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att få se det receptet när det läggs upp.
      Fredagsdrinken blev god, men vi satt inte på taket för det blåste så mycket.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.