2024-09-15

Min dag

 

Precis så var det, för jag fyllde år. Jag blev ett år äldre och har nu nått pensionsålder (min pensionsålder) där jag ska börja ta ut min pension. Men det firade vi inte igår, det får vi göra senare i veckan när den första pensionspengen kommer in på kontot.

Utan igår tog vi en liten promenad ner till IBC-huset där Skandinaviska butiken ligger och slog oss ner på Red Palm Café. Det är ett rätt så nyöppnat café som jag varit lite nyfiken på när jag såg att det var svenskt.

När vi skulle sätta oss ner var det en man som redan satt där vid ett bord. Han sa, det där är Ixa va? Jag sa ja, och sedan tittade både jag och gubben på varandra. Ingen av oss hade sett mannen förut, men det visade sig att det var en som följde min blogg. Så vi pratades vid en stund innan han skulle gå vidare. Alltid skoj när människor ger sig till känna.

Eftersom det var min födelsedag slog vi till på en varsin räkmacka och en öl. Och det var absolut inget fel val tyckte vi. 

Nu får vi hoppas på att de får fler gäster till cafét så att det inte försvinner. För just nu sa tjejen som serverade oss, var det lite för lite folk som kom. Men att de hoppas på fler när vintersäsongen sätter fart och pensionärerna kommer ner till sina hus. Hon sa med att nu på måndag skulle de börja med en lunchmeny med.

Ja, vi får hoppas att det går bra för dem. Vi kan tänka oss att gå dit fler gånger och ta något att äta och dricka.


En blåsig och mulen morgon och förmiddag var det. Inget som vi led av precis.


Red Palm Café



Verkligen en jättegod räkmacka och priset för den var 15€, helt okej pris tyckte vi.


16 kommentarer:

  1. Gratulerar i efterskott! Bara att invänta pensionspengarna nu. Räkmackan ser verkligen god ut. Kul med ett svenskt café, hoppas de kan överleva.
    Ha nu en fortsatt trevlig söndag.
    Kram Tummelisa/Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Ja vi får hoppas att de överlever och inte behöver klappa ihop.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Grattis i efterskott till pensionären! Kram 🌷

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott till din dag men också till pensionen. Klart att dagen skulle firas med var sin god räksmörgås. Så kul att mannen gav sig till känna så ni fick pratat lite.
    Hoppas att caféet kommer att finnas kvar och att det bär sig.
    Önskar en fin söndag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Ja det var skoj att han gjorde det.
      Det hoppas vi med att det kommer att göra.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Grattis i efterskott. Vilket bra litet firande det blev. Och tänk att Ixa blev igenkänd tack vare din blogg och att du fick träffa en läsare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Det var en toppendag som jag och gubben hade.
      Det var verkligen skoj att han gav sig till känna.

      Radera
  5. Grattis i efterskott 🎂💐.
    Det cafét måste vi testa nästa gång vi handlar.
    PiaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Det tycker jag ni ska göra. De hade massor av godsaker att välja på.

      Radera
  6. Tänk att jag tyckte du nyss fyllt år! Men grattis till det nya.
    Ha det gott.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det har gått ett år sen sist faktiskt 😁.
      Tack snälla och detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  7. Kära Carin! STORT GRATTIS till DIG i efterskott! Fin present och få lite extra pensionspengar. Kul att han kände igen dig och Ixa från din blogg. Jag har varit med om samma sak några gånger. Bl.a. av dig på Ica Maxi haha! Räkmackan ser jättegod ut, riktiga svenska räkor! Hoppas de överlever!

    Trevlig söndag, hoppas din helg har varit fin! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Tack 😊.
      Ja nu lever vi inte längre bara på gubbens pengar 😉 utan nu bidrar jag med till hushållskassan 😀
      Jo det har du ju 😁😉. Och det är trevligt också.
      Den var jättegod och mycket svenska smaker. Vi får verkligen hoppas att det går bra för dem.
      Min helg har varit toppen. hoppas att din med har varit det.
      Kram

      Radera
  8. Grattis! Ser ut som du fick en härlig födelsedag. Räkorna.. ser ut som svenska räkor ju. Kan inte låta bli att fundera på namnet på caféet. Inte får en känslan av att det är något svenskt. Tänker att det kanske skulle locka både svenskar och andra nationaliteter som det framgick att det var svenska smaker. Men det har säkert sin förklaring så klart, jag bara spånar lite :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊, den var toppen. Och jag tror det var svenska räkor.
      Precis, så tänkt jag med först när jag bara hade sett skylten. Men när jag sedan fick se att det stod på svenska under skylten förstod jag. Jag tänkte inte på att fråga.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.