2023-05-29

Alla mammors dag

 

Det var de igår och mina barn grattade mig på whatsapp. Annars var det väl ingen annorlunda dag än de övriga 6 dagarna i veckan.

Jag och Ixa tog vår morgonpromenad, sedan var det långfrukost på altanen. Efter frukosten löste gubben och brorsan korsord och jag virkade ett par varv på en ny bucket hat som jag är på G med.

Eftermiddagen blev soffhäng med fotboll på tv:n. Kvällen blev det spel och våfflor på altanen till kvällsfikat.

Skummande vågor på havet.


Trasiga stränder efter regnet.


Som vanligt poliskontroll i Punta Prima rondellen på söndagsmorgonen.


Snart hemma när vi passerat gärdet.


En bouganville som släppt från sitt stöd på väggen. Såg jag och Ixa på vår kvällspromenad.


Ärtrisotto med kalkonrullader.



Våfflor med hemmagjord björnbärssylt och grädde till.

6 kommentarer:

  1. En bra dag ändå!

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En helt okej dag. Inget att klaga på 😊.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  2. Det var en skön dag igår. Söndag sköndag. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra dag och nu blev jag väldigt sugen på våfflor måste jag säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra dag och våfflorna smakade bra. Det var längde sedan vi åt det med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.