2023-05-19

En liten annan sväng

 

-Ja, det blev det igår på morgonrundan. Ingen ny väg för mig, men för Ixa var det helt ny mark. Kanske inte hela promenaden men mestadels var det så i alla fall.


Vi tog svängen upp mot Villamartin istället för mot havet.


Och vi tog kanalvägen.


Det var lite soldis först.


Villamartin golf ligger i början av kanalen på ena sidan.


Vi såg små andungar men jag kunde inte fota. Jag hade en väldigt nyfiken Ixa i koppel.

Det finns en gammal finka på kanalvägen. Som folk bor i. Kanske inte i den slitnaste delen av huset. De har både tupp och höns.

Sedan vek vi ner från kanalvägen och Ixa såg känd mark. 


Allmänningen som hon alltid springer lös på annars. Men inte igår med mig. För jag såg två kaniner när vi var på gärdet.


Först så var det nedför och sedan blev det uppför. Vi skulle enda upp till högra hörnet på kortet.


Högst där uppe var vi och nu är det bara en uppförsbacke kvar.


Vi gick förbi nya Jysk som öppnade i påskas har jag för mig.


Nu ska vi snart vika höger och sedan är det knappt 1 km. kvar hem. Hela sträckan blev nästa 9 km.

14 kommentarer:

  1. Hon är väldigt duktig på att gå långt den lilla. En rejäl morgonpromenad. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt mycket spring i benen på henne. Så länge det inte är varmt gillar hon att röra på sig.
      Detsamma 😊.
      Kram

      Radera
  2. Vilka härliga bilder från en promenad och det var ingen dålig runda som ni kom ut på.

    Önskar en fortsatt fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det brukar bli 8-10 kilometer när vi gör våra morgonrundor.
      Tack och jag hoppas din fredag har varit toppen den med.
      Kram

      Radera
  3. Ja, jag tycker också hon är superduktig på att gå långt. Tänk då vad långt ni kan gå då hon är vuxen. Trevligt att ha med sig sin hund på långa rundor. Fina bilder, och alltid kul att göra om sin rutt lite. Kramar och trevlig helg!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är toppenduktig och älskar att vara ute och gå bara det är svalt.
      Alltid skoj att ändra på sin rutt ibland.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Du är super på att ta dina morgonrundor! Nästan en mil, det är bra!
    Ha en skön fredagskväll! KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både jag och Ixa älskar att gå långpromenader när solen inte steker på.
      Hoppas din kväll har varit bra med.
      Kram

      Radera
  5. Åhh blir mer och mer sugen på att flytta till Spanien,får nog sluta läsa din blogg obs! Skämt. Ha det så bra…

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vet jag inte vem du är, men Spanien är toppen.
      Kul att du läser min blogg.
      Ha det fint du med.

      Radera
  6. En trevlig promenad.
    Ibland är det roligt att gå inåt landet och skippa stranden. Finn softa mycket att se och uppleva där.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det.
      Ha en fin helg du med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.