2023-05-31

Dammråttorna försvann

 

Igår tog gubben och brorsan en sväng in till Torrevieja för att kolla till blommorna hos ett par vänner. Jag själv var kvar hemma med Ixa.

Jag passade på att slita fram dammvippan och snabeldraken när de var iväg. Det blev även en krypa på knänavariant, när jag torkade av golven. Orkade inte ta fram skurborsten och slänga över skurtrasan på den. Om nu krypa på knänavarianten skulle vara bättre, det tror jag inte. Men nu gjorde jag så 😧 i alla fall. 

Vi grillade på kvällen och satt på takterrassen tills vädret ändrade skepnad och gick över till väldigt svart på himlen.

Så jag trodde inte jag skulle hinna runt på våran kvällspromenad utan att bli blöta. Men det gjorde vi. Så när det började regna satt jag lugnt på altanen med tak över huvudet.


Godmorgon till en ny vacker dag.


Grillen tänd för att fixa middagen.


Couscous sallad till det grillade.


Gubben gjorde sin goda skogschampinjonsås till det grillade med. 


Ixa väntar på att maten ska bli klar.

Våra vindruvor växer så det knakar.



Vi klarade oss från regnet.

8 kommentarer:

  1. Lite synd om gästen som inte får det väder han säkert förväntat sig. Men jag tror han är nöjd med vistelsen och det goda sällskapet... och maten!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är helnöjd med sin vistelse 👌.
      Kram

      Radera
  2. Vädret är tydligen inte lika stabilt som det brukar vara hos er men det är som det är. Maten lät lika god som vanligt och det syns tydligt att någon är förväntansfull. Hoppades säkert på en smakbit :D

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är lite si och så med det. Men man får vara glad att det inte regnar non stopp.
      En liten bortskämd dam. Som vet att hon får någonting.
      Kram och detsamma.

      Radera
  3. Det blev minsann en härlig dag igår och välbehövliga droppar kom det också. Jag tycker ändå att vädret varit bättre än prognoserna sagt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit mycket bättre än vad väderappen har sagt 👍.
      Kram

      Radera
  4. Vilken dramatisk bild!! Den första! Så cool! ÅH vilken fin utomhusgrill ni HAR! Antar att ni kan mysa framför en brasa där en kylig kväll också. Din mat inspirerar som alltid. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den blev bra den bilden.
      Grillen köpte vi i delar och bar upp på takterrassen där gubben sedan fick mura ihop den.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.