2023-05-03

Lite jobb och lite pyssel

 

Tog en morgonpromenad med Ixa innan vi åt frukost. Sedan stack jag iväg på lite jobb och gubben och Ixa var hemma.

Hemkommen från jobbet tog jag tag i det sista på Bucket hatten som jag testade att virka. Sedan var det dags för lite mat för det började att kurra i magen.

Vi satt och lyssnade på ett avsnitt från P3 Dokumentär på altanen. När vi lyssnat klart hade jag tänkte gå iväg till Chinobutiken och köpa lite nytt garn. Men kände sedan, att nej jag orkar inte. Utan gör det en annan dag (kanske idag).

Kvällen blev det tv:n och en film. Jag somnade en stund i halva filmen. Men det kändes inte direkt som jag missat något när jag vaknade till igen mot slutet utav den.

Det såg ut att bli en fin dag.


En vacker hibiskusblomma, men jösses så mycket löss det var på den.


Restmat (vegetariska grytan och ris) och lite ost i ett tortillabröd, som veks ihop och stektes i stekpannan.


Då var den klar.



Nu är det bara att köpa några nya garnnystan och virka på.

16 kommentarer:

  1. Den mössan blir skön här i sommar. 😉 Kram

    SvaraRadera
  2. Det blev allt en riktigt snygghatt!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den var kul att virka. Och snabbt gick det med.
      Kram

      Radera
  3. Blev riktigt fin :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Wow, så fin hatten blev :D Riktigt imponerande för att vara första försöket.

    Önskar en god onsdag nu och lycka till med nästa projekt :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag blev nöjd själv eftersom det var första gången.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  5. Gillar verkligen din hatt! Jättefin! P3 Dokumentär brukar vara så bra, heja SR överlag. Som alltid ser din mat såå god ut, mums. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det finns mycket bra att lyssna på där.
      Det var bara tortillabröd med restmat i 🙈.
      Kram

      Radera
  6. Vilken fin hatt. Påminner lite om OS mössan när Charlott Kalla vann. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, en sådan mössa virkade jag då med. Den blev väldigt poppis och lättvirkad.
      Kram

      Radera
  7. Så fin hatten blev. Du är riktigt duktig. Jag har också lyssnat på P3 Dokumentär, där finns många intressanta ämnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,
      Ja visst gör det. Det är lätt att lyssna på fler och fler. När man väl har börjat lyssna.

      Radera
  8. Men hallå Carin vilken tjusig hatt du har virkat! Du är så himla pysslig! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att ha något när man kollar på tv:n.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.