2023-05-08

Regn och sol


När vi hade gått en liten bit på morgonpromenaden så började det att regna. Men det var så fint regn så vi vände inte hemåt igen. Regnet höll inte i sig utan slutade när vi kom ner till havet. Det blev en långrunda utmed havet och när vi nästan var hemma igen började det att mullra och en blixt lyste upp himlen. Sedan kom det lite regn på nytt en kort stund.

Efter frukosten tog jag tag i städningen som jag  har varit på G med ett par dagar nu, men hoppat över ändå. Skönt att få det gjort så att snabeldraken försvann in i garderoben igen.

Gubben gjorde storskötsel i trädgården och på takterrassen. Det klipptes, vattnades, sprutades och dammsugaren åkte fram på takterrassen så att allt småskräp från aprikosträdet försvann från golvet.

Framåt seneftermiddagen kom Chatarina förbi på en fika, och när hon åkte hem tog jag kvällsrundan med Ixa. Sedan blev det tv:n resten utav kvällen.


Regnet kom när vi passerade La Zenia.


På Cala Cerrada var det två surfare som satt och guppade på sina brädor.


Vi stannade till och tittade på en hund som jagade boll på Playa Flamencastranden.


Tycker det är så vackert när man ser solen försöka sig leta sig fram bakom de mörka molnen.


Glitter i vattnet från solstrålarna.


Det fanns makaroner kvar från veckan i kylen. Så det fick bli en makarongratäng av de.


Första gången jag testade att baka bullar på färdig pizzadeg.


Helt ätbara och snabbt och enkelt. Men inget slår riktigt hembakade bullar.


Hittade en ny funktion i min stegräknarapp på mobilen. Där man kan se hur veckan, månaden eller året varit med sina steg. Det syns man blivit med hund, även om jag rört på mig innan också.

8 kommentarer:

  1. Idag har vi städat och nu blir det promenad. Ha det fint! Kram 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt när det är gjort.
      Skönt med en promenad efter städning.
      Ha det bra du med.
      Kram

      Radera
  2. Även om jag inte är road av att städa så är det skönt att få det gjort. Det behövs ju lite då och då...
    Tråkigt med regn med det behövs förmodligen väl hos er.

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Det är ett tråkigt måste och det är så skönt när det är gjort.
      Ja, det lilla som kom skulle ha varit mer, för här behövs det regn.
      Detsamma, kram

      Radera
  3. Hej Carin! Här har vi sol o värme. Så skönt! Pizzabullar har jag bakat, men då med tomatsås, ost och skinka. Jättegott enligt barnen. Har inte tänkt på att man kan ha smör, socker o kanel emellan, bra tips! Tack! Här blev det lasagnen idag. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att det skulle bli värme på tv:n i morse. Sedan såg jag att några hade shorts i publiken när vi såg på basketen.
      Såg på nätet olika recept på pizzabullar. Och vi hade inget kaffebröd hemma när vi skulle få en fikagäst. Men en pizzadeg hade jag 👍😃.
      Kram

      Radera
  4. Ska ta tag i städningen idag. Nu när våren kommer vill jag vårstäda och få bort all vinterkänsla.
    Vilket bra koppel ni har till Ixa. Hon är en riktig sötnos.
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att få bort vintern när våren är på G.
      Ja, den är bra selen och hon är go vår lilla Ixa.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.