2023-05-07

Lite shopping

 

Tänkte jag skulle vara iväg bort till La Zenia Boulevarden rätt skaplig tid, men tyvärr så blev det inte så.

För vi kollade klart på vår serie, jag gjorde blogginlägg, duschade, hängde tvätt, och lite annat till innan jag gick. Så klockan hade passerat lunchtid. 

Så ensam var jag inte ute på gatan när jag gick iväg. För det var ju lördag och då är det marknadsdag här hos oss med.

Jag skulle bort till La Zenia för att köpa en studentpresent till Julia som går ut gymnasiet nu i juni. Hon har önskat sig ett armband från Pandora och berlocker.

Utanför Pandora butiken var det en kö som ringlade sig. Det var kö-lapp som gällde, sedan fick man stå där och vänta på sin tur. Det tog sin lilla tid, men till slut var det min tur. Och där stötte jag på problem med en gång. Vilken storlek på armbandet skulle det vara? Skrev ett sms till Julia och hon skulle återkomma. Så det sa jag till expediten med. Jag återkommer.

När jag ändå var där borta på La Zenia kunde jag köpa havremjölk och ost, tänkte jag. Men vad mycket folk det var inne på Alcampo. Folk med varuvagnar som var fyllda till bredden var det mängder av i affären. Och vid ostdisken där var det kö igen. Jag höll nästan på att bara ge upp och skita i att handla något. Men jag bet ihop och tog en kö-lapp och stod där och väntade på min tur.

När jag gick hemåt igen fick jag se att churrosvagnen var fortfarande öppen vid marknadsgatan. Så jag stannade till och handlade en påse med några stycken i och tog med mig hem. De mumsade vi på jag och gubben ute i trädgården sedan med en kall öl till.

Vi kollade på SM-slutspelet i Basket på tv:n. Norrköping-Borås som Borås vann. Men vinner Norrköping matchen på måndag så är de SM-mästare.

Vi grillade på kvällen och det kom några fjuttiga regnstänk när vi satt där under taket och åt vår mat. Men klockan 20.00 bänkade vi oss framför tv:n igen för att kolla på Let´s Dance.


Fullmånen fanns kvar på himlen när vi gick vår runda.


Så gott med grillat.



Fick det här vinet av ena grannen i onsdags, som vi tog till det grillade.

12 kommentarer:

  1. Varför vill alla vara just här omkring? Haha. Ni verkar ha haft en skön lördag även om väntande är fasansfullt trist. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man undra 🤔😉.
      Den var bra förutom alla väntan borta på La Zenia.
      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Så säger man när man hejar på det laget 😜.
      Kram

      Radera
  3. Låter som en mysig lördag! Precis som lördagar ska vara :) Grillat är ALLTID gott...
    Kram i solen från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var toppen förutom köerna då.
      Ja, det är ju det 😋
      Skönt med solen som tittar fram.
      Kram.

      Radera
  4. Långa köer och mycket folk kan verkligen få mig att tappa suget att handla. Då lät det betydligt trevligare med Lets Dance, grillat och vin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Let´s Dance och grillat var trevligare med. Även om jag fick hem ost och havremjölk.

      Radera
  5. Det lät som en bra och mysig lördag. Hoppas det blev rätt storlek på armbandet.
    Grillat är alltid gott så det kan man äta ofta.

    Kram och god söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har hon kollat runt sin arm och tänkt på berlocker som ska på. Så det får vi hoppas att det blir nu.
      Ja, det håller jag med om.
      Kram och detsamma

      Radera
  6. Hej Carin! Panodra har så fina smycken. Synd att de la ner butiken på Linden. Det är tufft för affärerna i city i stan.
    Dolphins vinner matchen på måndag, heja heja! Må de bli SM-mästare igen!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finns en butik på La Zenia Boulevarden och den ser ut att gå bra. Men det skiftar mycket i lokalerna som finns på La Zenia. Det är tufft här med för dem.
      Ja, vi får hoppas att de blir det igen.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.