2023-05-27

Inget regn men sol

 

Vi tog en långrunda på morgonen ner till havet, jag och Ixa. Det såg ut att bli en skaplig och fin dag utan regn. Vi gick en liten annan väg en vanligt. Jag har sprungit där förr, men för Ixa var det nya marker.

Efter frukosten åkte vi till Mercadona för att veckohandla. När vi var hemma igen ställde jag mig och skalade räkorna som vi skulle köra lite snabbt på grillen senare på dagen.

Det blev takterrasshäng igår med. Brorsan passar på att lapa sol när den är framme. Vädret är ju bättre i Sverige än vad det är här hos oss just nu.

Nya vägar för Ixa, men inte för mig.


Lite mulet på morgonen.


Men bara solen fick komma fram så skingrade sig molnen med.


Vi tog fredagsdrinken på taket och nöjt av solen.


Chili och vitlöksmarinerade räkor med tillbehör. Serverades det till middag.


God plockmat.

8 kommentarer:

  1. Glad pingst önskar jag er!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar detsamma till dig.
      Här ska vi gå på marknaden idag, jag och brorsan.
      Kram

      Radera
  2. En god och bra dag på alla vis även om vädret ännu inte är det bästa hos er.
    Önskar en fin pingsthelg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går ingen nöd på oss. Men lite tråkigt med vädret när man har brorsan här.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Räkorna ser frestande goda ut. Om man har god mat och gott sällskap är livet perfekt.
    Då spelar det ingen roll vad det är för väder.
    Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig till 100%
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Oj vilken vacker drink . För att inte tala om måltiden med räkor. Vad spelar det för roll med vädret när man har detta läckra . Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske inte så jättemycket 🙊 om jag tänker efter 😁😉.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.