2023-05-15

Bildbombning

 

Vi startade upp dagen som vanligt jag och Ixa med en långpromenad utmed havet. Resten utav söndagen tog vi det bara lugnt. Vi skrotade runt här hemma och gjorde det vi kände för. 

Men jag knäppte en massa kort på vår promenad som jag tänker bombardera detta inlägget med.


Vi startade vår promenad efter 06.30.


Tyst och lugnt på gatorna.


Nu är klockan snart 07.00.

Nya Mercadona öppnar den 29 maj. Något som vi måste kolla in.

Så passerar vi båtrondellen i La Zenia.

På andra sidan gatan brukar det nästan alltid stå folk med resväskor på helgerna. Men inte igår. Förmodligen en upphämtningsplats till flygplatsen.

Nu kan man ta backen upp och gå hemåt igen. Men det gör inte vi. För vi viker ner mot havet.

Nu är vi snart vid papegojträden. Det brukar vara ett himla liv på munkparkiten i träden vid husen.

Och när man kommer ut från tunneln ser man Iglesia de La Zenia på höjden.

Ingen strandbar öppen ännu. Strul med kontrakten igen som gått ut och inte blivit förnyade.

Vi rundade inte udden igår.

Utan vek uppåt istället.

Och tittade på husen som ligger där.

Det ena större än det andra. Men vackra är de.

Sedan började vi närma oss havet igen.

Och Playa Flamencastranden.

Mycket katter innanför stenmuren. Tur inte Ixa såg dem.

Playa Flamencastranden.

Och La Moscastranden.

Sedan var vi vid Punta Primastranden och har inte så hiskeligt långt hem nu.

Polisen hade kontroll i Punta Prima rondellen. De verkar de ha var och varannan söndag. Och det var hur mycket bilar som helst som de plockat in på Asia Kitchenparkeringen.

Inte många hundra meter kvar nu. Och nu hägrar frukosten för både mig och Ixa.

 

12 kommentarer:

  1. Fina bilder. Men helt otroligt vilken kondis du har som orkar börja dagen med så långa rundor.
    Önskar att jag hade hälften av din energi. =)
    Ha en bra vecka nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid gillat att röra på mig 😊.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Tack för promenaden. Så rent och snyggt det är överallt! Det var det inte på 70-talet när jag var spanienturist!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod 😀.
      Det finns ställen här fortfarande runt omkring där vi bor som rent ut sagt ser för jä...ga ut.
      Kram

      Radera
  3. Härliga morgonrundor :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en lisa för själen att göra den vid havet.
      Kram

      Radera
  4. Som jag skrivit tidigare så önskar jag att jag var lika morgonpigg som du men vi är alla olika. Jag njuter iaf av dina bilder. Kram 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland skulle jag vilja kunna somna om 😉😄. Men som sagt alla är vi olika.
      Kram

      Radera
  5. Tack för en trevlig bildbombning och en skön promenad. Kul att få hänga med :D

    Önskar en glad måndag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod och detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Hej Carin! Härlig morgonrunda, tack för turen. Minns palmerna vid Balcon de Europa i Nerja, de var fulla av munkparkiter. Ett jäkla liv... men lite coolt! Knäppte några bilder på dem. Som mindre gröna papegojor eller större undulater.

    Min äldsta bror bor på Pampusvägen, en STOR ek växer mitt i trottoaren utanför huset. Huset har en vitrappade fasad och blå dörr. Kanske du har gått förbi där.

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt skrikiga fåglar. Vi har dem ibland i grannens palm.
      Det har jag säkert gjort men inget jag kan säga säkert.
      Dottern bor på travbanevägen.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.