2023-05-28

Vem blev förvånad

 

Att dagen började med regn 😏. Men vid 11.00 tiden skingrade sig molnen och solen kom fram.

Jag och brorsan tog en marknadsrunda och mötte sedan upp gubben och Ixa vid Da Mario för en marknadsöl.

Vi (jag 😉) var lite sugna på en pizza att dela på till våran öl. Men det blev lite fel med beställningen. Jag beställde en pizza med skinka och lite annat smått och gott. Servitören tar upp beställningen men kommer strax tillbaka och undrar om vi hade tänkt att dela på det jag beställt. -Ja, sa jag. Då rekommenderar jag detta istället, om ni är ute efter skinka sa han och pekade i menyn.  -Okej, då tar vi det istället sa jag. Men när han kom in med det jag beställt, var det bara skinka på en stor tallrik 😲. Nu var vi inte ute efter att bli mätta utan bara ha något tilltugg till ölen. Så jag orkade inte tjafsa med servitören.

Vi gjorde det enkelt för oss när vi kom hem. Så det fick bli tacos till middag. Vi satt på takterrassen och åt det och blev mätta och belåtna innan vi gick ner för att spela lite spel framåt kvällen.

Lite regn hade kommit under natten.


Och det kom mer under vår morgonpromenad.


Det här var inte direkt någon pizza. Inte ens i närheten av en. Men det åkte ner i magen i alla fall.


Sedan blev vi fler runt bordet när vi satt där.


Ixa såg inte katten utan var mer intresserad av något i trappan.


Det är många katter som bor här på ödetomten med det förfallna huset.


Tacos är bra gott.



Same same but different. Två stycken klänningar för 10€. Samma modell och tyg men olika färg på dem.

8 kommentarer:

  1. Men så snopet och så konstigt det blev. Skinka i all ära men pizza kan det inte jämföras med. Som du säger orkar man inte tjafsa i vissa lägen. Tur att det var ätbart i alla fall.
    Grattis till två jättefina klänningar till ett mycket bra pris!

    Kram och god pingstdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt hur han tänkte där, servitören 😬. Men det var ätbart och några kronor dyrare än pizzan som jag först beställt 😁.
      Tack, och priset var 👍😉.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Vika fina klänningar. Ja ibland blir det inte riktigt som man tänkt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blir toppen i sommar.
      Nej, ibland blir det inte det 😬.
      Kram

      Radera
  3. Ja förväntar man sig pizza så vill man ju ha det :) Nåväl det andra såg gott ut också...
    Lite regn skulle inte skada alls här. Det är redan supertorrt! Och sommaren har inte ens börjat!
    Ha en skön kväll!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite så är det 😉😁. Men det var väl inget fel på skinkan som kom ut heller.
      Här är det ostadigt väder nu. Lite regn, lite sol.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Vilka fina klänningar. Och vilket bra pris!
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och priset var toppenbra 👍.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.