2023-05-05

Bjudit grannarna

 

Yes, det var vad vi gjorde igår. Vi hade sagt att de var välkomna kl.14.00 uppe på vår takterrass. Och vid 14.00 dök de upp allihopa.

Vi bjöd på smörgåstårta, för det hade vi inte bjudit dem på innan någon gång. Och smörgåstårtan den gick hem. För alla backade minst en gång. Sedan fanns det de som backade fler än en gång. Och det är ju det som är grejen när man bjuder på något. Att gästerna ska gilla det man bjuder på.


Vi mötte upp solen jag och Ixa på morgonpromenaden.


Och vid soptunnorna vid La Moscastranden satt det en ensam nalle som gärna ville ha ett nytt hem.


Smörgåstårta med langostinos och krabbsticks.


Det blev några trevliga timmar där på vår takterrass.



Till kaffet lite senare bjöd vi på rulltårtebakelse.

12 kommentarer:

  1. Så härligt med smörgåstårta, vänner och trevliga stunder. Trevlig helg! Kram 🏵

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en bra dag.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  2. Förstår att de backade så fräsch och smarrig som den tårtan såg ut.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var saftig och god. Och det fanns en varsin bit till mig och gubben idag med.
      Kram

      Radera
  3. Trevlig eftermiddag :)
    Kram A

    SvaraRadera
  4. Hej Carin! Vilken fest för era grannar! Trevligt!

    Ha en skön helg! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en härlig och trevlig dag. Snart vänder de hem till Sverige och sommaren där.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. GIVET att de gillade din smörgåstårta. Den ser gudomlig ut. Förstår att de backade både en och flera gånger. MUMS!! OCH sen gillar jag att folk kommer I TID!!! Jag tror aldrig att jag någonsin kommer att vänja mig med folk som dyker upp en kvart, och mer, försent. HAHA. Ha en trevlig helg nu! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar den akademiska kvarten 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Gott och bra på alla vis! Trevligt dessutom :D

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen en trevlig eftermiddag på takterrassen.
      Detsamma
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.