2023-05-02

Lite repris

 

Det blev en repris på söndagen igår. Så det var mest chill här hemma. Visst hände det något. För det gör det ju hela tiden, om man tänker efter.

Jag tog inte någon löprunda utan jag tog en cykelrunda på motionscykeln istället tex.

Sedan så måste jag väl erkänna, att det kliar lite i kroppen på mig om man chillat i två dagar. Inte att jag går upp i limningen eller i atomer när det är lugnt. Men jag gillar att ha något eller någonting att fixa eller pyssla med. 

Så jag slutade att chilla efter middagen och slet fram garn och virknål. För det var väldigt länge sedan jag virkade nu. Senast jag virkade så var det mormorsrutor för hela slanten. Men den här gången är det bara att virka på utan att tänka.


Middagen blev en restsallad på grillat kött och kokt potatis som fanns i kylen.


Jag testar att virka en "Bucket Hat".

10 kommentarer:

  1. Att virka har jag aldrig kunnat. Du är duktig du. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min mamma lärde mig en gång i tiden. När man skulle ha virkade dukar överallt i sin bokhylla 😄.
      Kram

      Radera
  2. Den restsalladen såg verkligen inte pjåkig ut alls.
    Snyggt! Jag får ta krafttag och komma igång med virkningen igen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gick ner, om jag säger så 😉.
      Nu virkas det för fullt här 🙈.
      Kram

      Radera
  3. Virka är ju jätteroligt :)
    Kram A

    SvaraRadera
  4. Hej Carin! När jag var barn då tyckte jag att det var jättekul att virka. Det blev kläder till mins små troll! Roliga minnen! Sen på 80-alet! Oj vad jag stickade mohairtröjor. Ha en fin kväll! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag virkade dukar förr och stickade mycket tröjor till mig och barnen.
      Nu kanske det kan bli Bucket Hats till barnbarnen 😉😄 .
      Kram

      Radera
  5. Jag har också svårt att chilla en längre tid. Jag vet inte hur många fredagar som jag tänkt "denna helgen ska jag ta det lugnt och inte göra någonting" men någonstans kring lördag eftermiddag börjar det krypa i kroppen och jag börjar hitta på saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det finns fler som jag 😉😃.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.