2023-05-23

Mulen måndag

 

Jag tyckte det var väldigt ruggigt på morgon när vi tog vår morgonrunda. Termometern visade på +15 men det var kyligt i luften. 

Vinden ökade på under dagen och temperaturen den steg den med. Så t-shirt och shorts var det som gällde även igår.

Vi tog en promenad ner till Chinobutiken för jag skulle ha några garnnystan och samtidigt passade vi på att visa brorsan den nya padelbanan som finns i närheten. Vi tog ett stopp där med och tog oss en varsin öl innan vi gick hem.

Dagen rusade på som vanligt och vi gjorde väl inget särskilt utan tog dagen som den kom bara.


Grått och disigt.


Blått och vitt blev färgerna på garnet.


Ett ölstopp.


Pasta till middag.


Rabarber, kanel, kardemumma, havregryn och sötningsmedel (jag tog honung). Ner med rabarber, honung och kryddorna i pannan och fräs det till rabarbern blivit mjuk. Sist rör du ner havregrynen.


Vi åt röran ihop med en klick vaniljglass.


Vi såg på IFK som mötte Elfsborg. IFK förlorade tyvärr.

10 kommentarer:

  1. Det är väldigt blandat väder nu. Det gäller att njuta när solen visar sig. Det är iofs roligt att umgås ändå. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får man. Och det är bara kul att få rå om sin flock.
      Kram

      Radera
  2. Det verkar vara ganska så varierande väder hos er nu. Även här är det ostadigt och i dag har det regnat lite.
    Så god den där röran lät och jag kan tänka mig att den smakade perfekt till glass.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det verkligen lite fram och tillbaka väder.
      Den blev perfekt till glassen 😋.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Ditt väder är som här, ibland svalt och ibland så varmt. OCH mulet och sol om vartannat. Alltså ja, din mat. Carin, ett tv-tips ... se The Lost Kitchen på HBO Max. Tror du skulle älska den serien, sååå mkt god mat. OCH Carin, tack för din kommentar hos mig idag. Den fick mig at skratta rakt ut. Underbar. Ruth alltså ---oj oj!! KRAMAR!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så rår man inte över vädret, som man skulle vilja ibland.
      Har tyvärr inte HBO Max.
      Ja, hon var verkligen rakt på sak. Och det kanske var lite konstigt att ta med fryst pannkakor när vi flög hit. Men jag tyckte det var toppen bra. Barnbarnen älskade pannkakor till lunch, och där vi hyrde var det ett så litet kök. Så det var bara jobbigt att stå och laga pannkakor i det 🙄😁.
      Kram

      Radera
  4. Vilken underbar röra. Helt i min smak.
    Här är det också ostadigt väder. I skrivande stund är det mulet, men imorgon ska det visst vara soligt igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var syrlig och god.
      Det verkar regna lite varstans nu.

      Radera
  5. En bra dag ändå med god mat och rabarberdessert. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.