2023-05-17

Spanat in

 

Vi hade tänkt att åka in till Torrevieja för att göra två ärenden. Men när vi hade duschat och var klara för en tur, så ändrade vi planerna istället. Vi orkade helt enkelt inte. Tänkte på alla köer som är på N-332:an vid den tiden. Och det som skulle göras var inga måsten för tisdagen. Utan kan göras vilken annan dag som helst.

Så vi tog en promenad upp till Waldemars istället och tog en öl och ett gott vitlöksbröd. På Waldemars är det många som har hund med sig och det vimlar av katter runt krogen med. Så det blev en träning för Ixa som hon klarade galant faktiskt.

Stefan gick förbi Waldemars när vi satt där och bjöd hem oss för att kolla på allt nytt som har hänt hemma hos dem i huset och trädgården. 

Vi sneddade över vår allmänning när vi gick hem. För jag har spanat in en torkad gren som legat där väldigt länge. Har fått många olika idéer som ploppat upp i huvudet på mig när jag spanat in den. Så nu var det på tiden att plocka hem den innan någon annan gör det.

På kvällen såg vi en film på Netflix som hette "The mother".


Havet var väldigt lugnt och stilla igår morse.


Mycket gott vitlöksbröd till ölen.


Ixa skötte sig bra. Hon skällde till två gånger för att göra en hanhund uppmärksammad (som inte brydde sig) på henne. Men det var det enda.


Anngerd och Stefan hade skaffat en vedeldad bastu.


En enkel och snabb pasta fick det bli till middag. Rivna morötter, hackad lök och paprika som fick fräsa ihop sig i stekpannan. På med en burk crème fraiche och sedan ner med pastan när den var klar. Toppa med parmesanost och krasse.



Nu har gubben lagt upp pinnen på vår bod. Så inte Ixa får för sig att sätta tänderna i den.


Filmen kretsar kring en lönnmördare, The Mother, som tvingas gå under jorden för att skydda sin dotter som hon lämnade för många år sedan. Samtidigt jagas hon av en grupp farliga män.

16 kommentarer:

  1. Jag som också är en grenspanare måste säga att det var ett extra fint exemplar du fick tag på! Undrar vad det ska bli?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ser ut som en korp när man är ute och går. Spanar överallt om det finns något som man kan skapa med.
      Lovar att det kommer att visas när jag är klar.
      Kram

      Radera
  2. Blir kul att se pinnen när den är färdiggjord
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att visa när den är klar.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Spännande fortsättning med din pinne! Gillar dina naturkonstverk! Vacker varm sol!

    KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer att visas när den är klar.
      Lite kyliga vindar här idag faktiskt.
      Kram

      Radera
  4. Det är väl bara din fantasi som sätter gränserna antar jag. Kram 👍

    SvaraRadera
  5. Ha ha, min första spontana tanke var att behöver man verkligen bastu u Spanien? Men så är det kanske för ni har ju inte lika varmt hela tiden.
    Ska bli spännande att se vad du gör med grenen. Var nog en smart tanke att placera den på en säker plats.
    Jag fick tips om den filmen och att den skulle vara otroligt bra. Tyckte ni det med?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var min första tanke med faktiskt. Men de badar bastu ofta även i Sverige tror jag.
      Och när vi bodde i Sverige badade vi i vår vedeldade badtunna året runt, så även på sommaren hoppade vi ner i det varma vattnet och njöt av det.
      Ja, man vet aldrig när det gäller pinnar och Ixa 🙈.
      Vi tyckte den var bra, och jag tyckte den var bra för att vara en action. Men höja den till skyarna vet jag inte om jag kan göra.
      Kram

      Radera
  6. Tyckte det var ett bra "byte", från att riskera att sitta i kö till att istället kunna dricka öl och käka vitlöksbröd. Och Ixa skötte sig med, det var ju bra. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inget fel på det bytet 😉👍.
      Ja, hon är så duktig.

      Radera
  7. Mycket bättre beslut det ni tog än att sitta i trafik. Så gott det där vitlöksbrödet ser ut. MUMS!! Bra träning för Ixa också, både hundar och katter i faggorna! Ser fram emot att se vad grenen blir till slut!! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det 😁.
      Det var jättegott. De hade penslat med olivolja och vitlök ovanpå det med 😋.
      Verkligen en bra träning för henne som hon fixade galant.
      Kram

      Radera
  8. Vitlöksbröd, låter gott.
    Enkel mat kan också var gott.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inget fel på något
      Detsamma till dig

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.