2023-07-30

Blev hemma

 

Först hade jag tänkt att jag skulle ta svängen genom marknaden efter frukosten. Men planerna ändrades och jag blev hemma istället.

Gubben tog en sväng med pärlan till Torrevieja och kollade till blomstren där hos våra vänner. Sedan blev det apoteket på hemväg för några mediciner som hade tagit slut.

Vi vistades uppe på taket som vi brukar och det blev grillning framåt kvällen med. När mörkret kom och Ixa hade varit ute på sin sista promenad, såg vi det sista avsnittet på serien. Ett litet märkligt slut var det allt. Så nu är det bara att hitta en ny serie och börja titta på.


Lika vackert som alltid.


En segelbåt på väg någonstans.


Grillen tänd.


Våran sötis.


Någon passionsfrukt har inte synts till. Men blommor i överflöd har vi haft.


Klart vi spelade lite tärning igår med.


Igår blev det grillspett med pavo (kalkon) på.



Sallad, tzatziki och majskolv till köttet.

14 kommentarer:

  1. Om ni har tv4play så kan jag tipsa om "tell me your secrets ". Spännande serie. Kustpärlans mysterier på svtplay är också bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har vi så tack för tipsen.
      Kram

      Radera
  2. En lugn och skön dag på hemmaplan och en lika god middag som vanligt.
    Hoppas ni får en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt okej dag.
      Söndagen har börjat lugnt och skönt
      Kram

      Radera
  3. Förstår ni gillar att hänga på taket, fläktar förhoppningsvis där lite grann. Goda viner ser jag, och passionfruktsblomman är så vacker! Vi fick ett par passionsfrukter förra året, men plantan dog i vintras när vi hade frost några mornar på raken. Ska prova igen, på en mindre utsatt plats och se om det funkar bättre. Ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi trivs som attans på vårat tak. Det fläktar och skugga har vi med under pergolan. Vi är nog inne på vårt tredje planta nu. Den första gav frukt, sedan dog den. De andra två blev det aldrig frukt på. Men de dog när de grävdes ner i backen.
      Detsamma 🙂.

      Radera
  4. Jisses så härligt med grillning och skönt häng hemma. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Hej Carin! Ja, alltid vackert! Älskar Medelhavet i solnedgång och uppgång! Och i turkost!! Sen är jag väldigt förtjust i eran terass. Känner mig faktiskt lite hemma där. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag med.
      Terrassen är guld värd och vi stormtrivs på den.
      Kram

      Radera
  6. Så skön dag...alltid lika kul att kika in till dig :)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Tänk att få äta din mat nästan varje dag. Vilken lycka det skulle vara. Men jag äter den med hjälp av ögonen, haha.
    Fina foton och det finaste motivet är förståss Ixa. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu lät du som gubben min 😉😀. Han är evigt tacksam för den goda maten som serveras varje dag, säger han.
      Klart hon är 🧡.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.