2023-07-19

Ingenting = Det vanliga

 

Vi var bara hemma igår och gjorde ingenting. Eller 🤔 jo det gjorde vi. Gubben höll på i trädgården och jag pysslade. Vem blev förvånad 😮, för det är vad vi gör när vi inte gör någonting här hemma.

På kvällen kom Malin och Ninos förbi med lite kylskåpsrens och en present. För idag åker de till Sverige igen. Vi fikade på takterrassen och babblade lite innan de skulle vidare.

Jag kollade i efterhand på "Allsång på Skansen" innan jag hoppade i säng.


Solen har börjat komma upp.


Ner till Punta Prima Beach.


Det blev lite plockmat igår i värmen. 


Knäckig jordgubbspaj.


Det blev det till kaffet med vaniljglass till. När Malin och Ninos kom förbi.


Fick det här fina fatet av dem. Jag älskar dessa vackra fat.


Mitt lilla pyssel på ett par gamla skor. Före bild innan förvandlingen.


Nu skulle de torkas av och plocka bort all sytråd från spetsen som jag sytt fast en gång på dem. 



Ta-da 😁, mina nya tofflor med makramé på istället. Nu ska bara fransarna klippas till lite mera. Väldigt mycket knytande och knåpande. Men för att vara första gången jag gjorde detta, så är jag nöjd. 
Nobody else have them 😉😃.

10 kommentarer:

  1. Så god pajen såg ut och vilken mumsig fika det blev.
    Fatet är verkligen fint och dina skor med. Vilken kreativitet!

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev go-fika på högsta nivå 😉😁.
      Jag älskar dessa fat. Och de är så fina att servera sallad eller annat gott i med.
      Tack. Gubben sa, att nu blev det som ett par vintertofflor 😉😂.
      Fin onsdag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Så gubben din har kommit tillbaks nu. Jag har ju varit bortrest så jag har missat lite om vad som hänt här i blogglandia. Tada!! Vilka coola skor. Som du säger... bara du som äger ett par! Du kan du! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han kom tillbaka i lördagsnatt.
      Jag har sett vad mysigt du haft på insta.
      Tack, och precis, ingen annan än jag 😁😎.
      Kram

      Radera
  3. Vilken trevlig dag ni haft. Det är skönt att även göra "ingenting" ibland. Så fräsiga tofflorna blev. Dom är du verkligen ensam om att ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju det 😊.
      Ja, jag är ju det 🙊🙈.

      Radera
  4. Vilken kul idé med makramén! Vad gott med jordgubbspaj, det var väldigt längesen jag åt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick idén när jag var borta på vårt köpcenter, och jag såg snarliknande skor. Hujeda mej så dyra de var. Då tänkte jag 🤔, måste man väl kunna göra själv. Googlade och fick upp hur mycket olika makramémodeller som helst. Mitt makramégarn till skorna kosta väl ca. 4€. Skorna kostade 7€ när de köptes för ett par år sedan. De jag såg kostade 54€ 🙈.
      Den var god med glass till.

      Radera
  5. Gillar de vackra faten och givetvis plockmaten och den härliga pajen. Så kul med pysslade tofflor. Ha det gott önskar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med, älskar alla olika mönster som det finns på dessa fat.
      Tofflorna var kul att göra.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.