2023-07-07

Det blev en till

 

Väska av en gammal trasmatta som jag köpt på Chinobutiken. Här kan ni se den första som jag gjorde förra året.

Det här blev en liten annan variant med axelrem istället för handtag.


Låset på väskan blev gjort av träpärlor. Skapade en en ring av lite större träpärlor. Och sedan en boll/knopp av lite mindre träpärlor i olika färger.


Gjorde några blommor i ena hörnet på väskan. Av träpärlor och brodergarn.


Axelremmen är en repstump som jag virade brodergarn i olika färger på.


Några tofsar fick pryda locket på väskan.


Det är inte mycket som ryms i den. Men det man mest behöver. Som glasögon, mobil och plånboken.

12 kommentarer:

  1. Vad bra det blev! Jag använder sällan väska utan har bara med mig telefonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så kan man ju också göra. En enklare variant på det hela 😉😀. Då slipper man gå och bära runt på en massa saker.

      Radera
  2. Som alltid blir jag så impad av hur otroligt kreativ du är. Gillar verkligen denna väska, perfekt på sommaren. Ha en fin helg! Kram från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊, ja den är toppen för denna årstid som är nu.
      Ha en fin helg du med.
      Kram

      Radera
  3. Hej Pysselmaja! Jättefin! Vad jobbade du med innan du slutade? Textillärare eller förskollärare? Du är verkligen en idéspruta!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tror du frågat en annan gång vad jag jobbade med.
      Jag har jobbat på kontor 😁.
      Men jag var dagmamma några år i mitten/slutet på 90-talet, och de var de bästa jobbet jag haft. Där fick man leva ut sin kreativitet med barnen.
      Kram

      Radera
  4. Jag har sagt det tidigare men det förtjänar att sägas inge, du är verkligen kreativ och har en skaparlust! Imponerande och så bra väskan blev. När man ser den så känns det självklart men jag hade ändå aldrig kommit på tanken själv... Då har jag ändå undervisat i bild i massor med år men visst, inte riktigt samma sak.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och ja det kliar ofta i mina skaparfingrar 😉😁. Ibland blir det bra och ibland blir det mindre bra den idén som man hade.
      Kram

      Radera
  5. Vad kreativt! Härligt med hemmagjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är ingen annan som har en likadan 😉😀 i alla fall.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.