2023-07-22

Städdag

 

Vad gjorde vi med fredagen jag och gubben då. -Jo, vi åkte först och veckohandlade på Mercadona. Sedan städade vi av takterrassen från allt skräp från grannens palm. Vattnade blommor och så gjorde gubben lite finlir på en del av blommorna. Som att ta bort ful blad och klippa lite med sekatören.

Och när det var klart hade det hunnit bli eftermiddag och dags för fredagsdrinken. För lite fredagsmys vill man ju ha när det är fredag. 

När vi sippade på drinken tog vi ett parti tärning. Vi brukar köra bäst av tre innan vi lägger av.

På kvällen åt vi musslor på takterrassen och när mörkret kom var jag trött. Men först fick det bli en dusch innan jag hoppade i säng. Och det tog inte många minuter innan John Blund kom och strödde drömpulver i ögonen på mig.


Lite palmer utmed vår morgonpromenad.


En hittepådrink blev det. Vodka spirit (en ljusblå vodka) fruktjuice, partyis, lime, sprite och en bläckfiskgodis. Jag döpte den till "The Ocean Octopus" 😁.


Det här var länge sedan vi åt. Musslor, pommes, painriche, aioli och vitt vin.

14 kommentarer:

  1. Idag är det lördag men det blir ingen marknad för mig. Det har de inte här i trakten. Det har regnat och blåst mycket Inatt och nu skiner solen minsann. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen marknad här heller idag. Utan fortsatt städning av gården får det bli.
      Det kom några regnstänk på patiotaket nyss. Men det upphörde lika fort som de kom.
      Ha en fortsatt fin helg du med.
      Kram

      Radera
  2. Vilken bra fredag det blev!
    Musslor äter jag inte men resten av flocken älskar det. Har ju blivit väldigt populärt i Sverige på senare år.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om det var svettigt och hålla på att städa, så är det skönt när det är gjort.
      Okej, vi gillar det båda två.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Jag älskar musslor, supergott, relativt billigt och klimatsmart.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  4. Ingen dålig dink det där inte :) Här var det också länge sedan det utspisades musslor...

    SvaraRadera
  5. Hej Carin! Älskar musslor och dina hittepådrinkar! Slurp så god den ser ut! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Musslor är så gott. Och tack, den var god.
      Kram

      Radera
  6. ps. Glömde skriva namn kommentaren ovan, KRAM Anna =)

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du gör egna drinkar, den ser häftig ut med både blå färg och bläckfisk i :) Här blir det rom & cola för Roger när andan faller på och Moijito till mig några gånger på sommaren. Gin och tonic kan det också bli, då med gin härifrån Portugal. Trevlig lördagskväll, blir det drink idag med kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi brukar göra en fredagsdrink. Och ofta blir det hittepådrink. Har ju lite svårt att hålla mig till orginalrecept 🙄. Men ibland är jag seriös och hittar drinkrecept med 😉😁 och testar dem. Nej idag blev det ingen drink.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.