2023-07-04

Måndag och ny vecka

 

Då var vi inne i vecka 27 och ska jag vara riktigt ärlig så har inte veckonumren någon betydelse längre för mig 😏. Jag har ingen semester att planera in och sedan gå och längta efter. Som jag sedan skulle börja att räkna ner till (veckorna) när den började att närmar sig. Det var sådant jag gjorde när jag jobbade och det har jag ju även slutat med här i Spanien nu. 

Visst, jag vet att det inte bara behöver förknippa veckonummer med semester. Men jag tog bara ett litet exempel 😁 på vad jag kunde ha veckonumren till.

Men veckodagarna har jag koll på ännu så länge, eller där ljög jag allt lite 🙄. För det har hänt att jag trott att det har varit en helt annan dag än vad det har varit 🙈. 

Ska man tolka det som oroväckande eller är det för man inte behöver bry sig om vilken dag det är. För här är alla dagar i veckan lika skoj 🤪. Även om jag tycker att fredagen ännu har något lite extra i sig. Men det är något som förmodligen har rotat sig fast i en sedan man jobbade.

För då var fredagen näst intill lite helig. För att man väntade en lång, skön, härlig helg framför sig. Som oftast sa swiiiiiiiiiish så var den väck den med 😲.

Men vecka 27 😉 började lugnt utan några saker som skulle göras. Utan bara det man ville göra och som vi gjorde. En väldigt ledig dag med andra ord.


Vi mötte upp solen i Punta Prima på morgonen.


Här på paseon vid havet i Playa Flamenca. Skulle palmerna verkligen behöva en frisering. För fy va de skräpar ner nu.

Det blev en smashad hamburgare till middag och morotstrips (som höll på att brännas vid totalt i ugnen) till det. 



Vi tog kvällspromenaden efter 19.00, men solen gassade fortfarande på. Bara att försöka hitta skugga.

10 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det inte spelar någon roll vilken dag det är, när man inte jobbar längre. För att göra det lite speciellt, och för variationen så gillar jag också att "hålla lite helg " iaf. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör ju inte det. Ala dagar är lika kul, förutom fredagen då 😉😁.
      Kram

      Radera
  2. Jag har ingen koll alls på veckodagarna. Tänker att det har att göra med att jag jobbar oregelbundet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan det mycket väl vara 😀.

      Radera
  3. Även om jag inte jobbar har jag koll på dagarna och tycker om att skilja på vardag och helg. Samtidigt blir det ju lättare att göra vardagen till helg numera ;-)
    Så gott med burgare!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, lite si och så med det här 😉😀.
      Ja, hamburgarna blev bra.
      Kram

      Radera
  4. Jag har inte heller koll på veckonumren, men däremot om det är helg eller inte. Men det går att missa det också, särskilt eftersom vi sakta men säkert avvecklar vårt arbete och går i förtidspension vid årsskiftet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det kommer jag med att göra snart. Gå i pension alltså 😊. Just nu är det bara gubben som har pesion här.

      Radera
  5. Carin, du har guldläge. Så härligt att inte behöva bry sig om tiden och inte behöva planera semester. Snart, snart, snart...
    Det här med veckonummer har jag bara stött på i Sverige. Hörde det aldrig under mina år utomlands. Håller spanjorerna på med veckonummer?
    Jag älskar soluppgångar. Det är min tid på dagen. Tack för att du bjuder på fina bilder.
    Så gott ni äter.
    Varm kram och ha en fin dag!
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du säger det så tror jag aldrig jag har hört det här 🤔.
      Morgonen är bäst tycker jag med. Tyst, lugnt och stillsamt.
      Hoppas du får ordning på din bloggsida så jag kan komma in och läsa dina inlägg.
      Jag ser din sida först några sekunder och sedan faller den över på en spamsida. Olika sidor varje gång man provar att komma in på sidan.
      Ha en fin och bra dag du med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.