2023-07-02

Havspromenad och marknad

 

Det var det som hände igår. Jag och Ixa såklart tog morgonpromenaden utmed havet. Sedan blev det långfrukost och häng vid datorn en stund. Gubben däremot satt väldigt länge vid sin dator som han hade något strul med. Men det är ju han som är datorfixaren i huset. Så jag lade inte någon större vikt över vad problemet var. Och på eftermiddagen så hade han fixat det.

Jag tog en sväng på marknaden när gubben satt vid datorn, för att köpa ett par nya sandaler till honom. Han har handlat sina sandaler där i ett stånd i flera år nu, för han tycker de är så bra och sköna.

När jag kom hem fick jag ett ryck och städad köksfläkten för det var dags för det. Och sedan möblerade jag om på köksbänken. Tog bort det stora keramikfatet som vi har frukt i och ställde dit betongfatet som jag fick av Ulrika istället.

Vi kollade inte ens på tv:n igår på kvällen. Det finns ju inget att se direkt heller bara en massa repriser, och någon film orkade vi inte med.


Godmorgon till en ny strålande dag.


Rogivande och vackert.


Punta Prima Beach.


Här har gubben handlat sina sandaler flera år. De kommer från Elche.


Nu ligger frukten på betongfatet.


Snabb, snabbare snabbastpizza åt vi på kvällen.



Slängde på lite skinka, lök, tacosås, pizzakrydda och ost. In i ugnen och snart ut därifrån igen. Sedan är snabbpizzan klar.

8 kommentarer:

  1. När det gäller datorerna så är det Husse som fixar det hos oss också. Smidigt och bra.
    Fatet är verkligen snyggt och dekorativt!
    Snabba pizzor ser ut att vara god pizzor :D

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen bra att ha datorfixare 😉.
      Ja det är fint.
      Inget fel på de snabbpizzorna 😀

      Radera
  2. Fina bilder... tack -
    Jag skulle vilja gå till havet :-)))
    Trevlig söndagskväll på dig... vad har du för drink? Vi ska ta en öl här idag... gott och kallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så rogivande att gå vid havet.
      Ingen drink idag. Det blev ett glas vitt till middagen.

      Radera
  3. Hej Carin! Vacker morgon vid havet som vanligt. Bra att gubben din är bra på datorer. Det är inte min =) Igår var det Muren på SVT1 kl. 20.00. Det gillar vi. Roligt med frågesport. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fina morgnar vid havet.
      Ja, det är skönt att han är duktig på datorer, för på det är jag stenkass 🙈.
      Det gör vi med men vi har inte sett något program av det.
      Kram

      Radera
  4. Skön start på dagen med en promenad vi havet förstår jag. Att gå till marknaden är roligt, i alla fall ibland. Brukar åtminstone bli 3-4 ggr per år för mig, då jag köper pluggplantorna. Vi tittar på Jills veranda och Tareqs USA-besök just nu. Men det blir för mkt USA känner jag.. .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en superskön start på dagen.
      Vi har marknaden så nära oss, så några fler besök än dig blir det för min del.
      Jills veranda har jag glömt bort. Tack för tipset.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.