2023-07-05

Blev lite ändring

En av våra svenska grannars barnbarn skulle komma igår med en kompis och bo i hans farmor och farfars hus några dagar. Så gubben satte på vattnet som grannen bett han göra innan de kom. De skulle även få låna en av våra cyklar för grannen hade bara en cykel. Så vi pumpade min cykel och ställde över den hos dem.

Gubben skulle hämta upp dem inne på Torreviejas busstation hade de bestämt dagen innan när han pratade med grabben. För de skulle ta bussen från flygplatsen till Torrevieja. Men det blev lite ändring på det. För grabben ringde och undrade om gubben kunde komma och hämta dem på flygplatsen istället. För flygbussen skulle inte gå förens vid 13.00 och klockan var bara 9.30 när de landade.

Så det blev en tur till flygplatsen för gubben i alla fall och grabbarna var jättetacksamma för han hämtade dem där så de slapp att vänta så länge på bussen. Senare på dagen kom grannens barnbarn över med en peng och tackade igen för hjälpen av hämtning.

Igår kväll såg vi "Allsång På Skansen" för första gången på flera år sedan vi flyttade hit. Så det blev såklart allsång här i soffan hos oss med.

Månen lyste stark och fin när vi gick iväg på morgonpromenaden.

Men när man vände huvudet åt andra sidan efter en liten stund så var solen på väg upp.

Det var ett par veckor sedan vi tog morgonpromenaden vid kanalen.

Syns inte på denna bild, men det var mycket träningscyklister ute på kanalvägen.

Bara en liten bit till på kanalvägen innan vi viker av hemåt.

Och idag fyller våran Ellen 6 år. Hon ringde på Whatsapp i morse och tackade för presenterna som hon fått av oss. Familjen är på Gotland nu, så hon berättade att de skulle bada på dagen och gå på restaurang på kvällen.