2023-07-16

Hemmalördag

 

Vi gjorde vår morgonrunda utmed havet som vanligt jag och Ixa. Men sedan blev vi hemma resten utav dagen. 

Jag körde lite med snabeldraken och körde en maskin tvätt. Jag vattnade lite blommor och vi duschade på taket jag och Ixa. Satt i skuggan och slappade och lyssnade på sommarprat i hörlurarna. När det var dags för middag fick det bli en restvariant på mina morotsbiffar som fanns kvar sedan i torsdags.

Kvällspromenaden gjordes efter 20.00 men Ixa ville inte gå någon längre runda. Utan hon gjorde det hon skulle, sedan ville hon hem.

Jag kollade jag klart på serien "Kalifat" innan jag hoppade i säng. Vid 01.30 kom gubben hem från Sverige. Vi satt ute i trädgården en stund innan vi gick in och lade oss.


Godmorgon sköna lördag.


Lite trädgårdsskötsel.


Jag tärnade morotsbiffarna och stekte dem med lök. Pytsade i creme fraiche och på med de kokta makaronerna. Saltade och pepprade och lite grönsaker och fetaost på topp.


Fryser in kaffe som jag har en skvätt honung i. Sedan är det bara att ta fram en påse med kaffe och dela det frysta kaffet i en mugg. Och fylla upp med havremjölk eller vanlig mjölk.



Säpo-agenten Fatima får ett tips om att ett terrordåd planeras i Sverige. Samtidigt har tonåringen Sulle fått upp ögonen för sin elevassistent som öppnar dörrarna till en ny fascinerande värld – den sanna vägen. SVT:s thriller handlar om fem unga kvinnor vars öden flätas samman i en skakande historia om religiös fundamentalism som förför och förgör.

10 kommentarer:

  1. Har hört talas om serien men inte sett den. Den låter i alla fall sevärd och intressant.
    Då är ordningen återställd nu när gubben din är hemma igen.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var bra.
      Nu är allt som det ska vara igen 😉😀
      Fin söndag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Åh den serien ska jag kolla in! Bra tips! När värmen är som värst är det skönt att slänga sig i soffan :) Maten och kaffet ser toppen ut!!
    Kram från ett hett Öland & Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var bra och otäck. Och det är toppen att bara sätta sig i soffan och mysa.
      Restvarianten blev bra och kaffet är så himla gott i värmen.
      Kram tebax från ett varmt Spanien.

      Radera
  3. Tack för bra tips på serie. Den låter riktigt spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var bra och otäck när man vet att det är sådär.

      Radera
  4. Vad gött att familjen är hel igen. Jag älskar att komma på något nytt utifrån rester, här slängs ingen mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns bra att ha gubben hemma igen.
      Här slängs ingen mat heller.

      Radera
  5. Iskaffe är toppen när det är varma dagar. Orkar inte kola på serier på sommaren men till hösten kanske. Bra tips. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen.
      Jag tycker det är avkopplande att ha någon serie på G, som man kan kolla ett eller två avsnitt på innan man lägger sig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.