2023-07-01

Sista dagen i juni

 

Igår så var det fredag och på eftermiddagen hade vi bjudit Ulrika och Mats på middag hos oss. Det blev två rätter på bordet som det bjöds på. Den ena var en smörgåstårta med skinka i. Den andra rätten var fisk som gubben hade grillat.

När gästerna gick hem tog jag Ixa på en liten kvällspromenad medans gubben röjde undan i köket. När jag var tillbaka så gick vi upp och satte oss igen på takterrassen och bara njöt av kvällen.


Lite kvalmigt på morgonpromenaden. Men det fläktade skönt nere vid havet.


Molnslöjor som skymde solen.


Hittade en ny gata nere i Punta Prima som jag aldrig gått på förut.



Med höga pinjeträd på båda sidor av vägen.


Här står Ixa och hänger på puffen och väntar på att Whiskey ska komma.


Fredagsdrinken blev en hittepådrink som nästan alltid. Jag hade frusit lite av våra egenodlade vindruvor. Sedan mixade jag dem och passerade moset för att få bort kärnorna och frös in det igen. Det var vit rom, lite sockerlag, en skvätt björnbärsessens, is, vindruvsmos (mycket) och sprite.


Smörgåstårtan.


Och grillad Arco Iris (regnbågsforell).


Jag blev så glad när jag fick det här betongfatet fyllt med citroner som Ulrika hade gjort av ett rabarberblad.

10 kommentarer:

  1. Hej Carin,
    Ni har ett sådant mysigt liv tycker jag. Mums vilken hitte-på-drink och så vacker smörgåstårta. Men så spännande ned en ny gata och vilken fin mur. När jag bodde i Spanien så var en av mina favoritsysslor att vandra runt på gator och i gränder och titta på alla byggnader, murar, grindar och vackra blomster.

    HA det gott och nu kliver vi in i juli!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Bra att du gjorde ett avtryck här, för jag kan inte komma in på din blogg. Inte kunnat det på flera dagar. Såg i morse att du skrev att du hade strul på din blogg.
      Vi tycker vi har det bästa livet just nu både jag och gubben.
      Ja, det är lite skoj att hitta nya gator på våra morgonrundor som vi gör jag och Ixa.
      Ja, tänk att det redan är juli månad.
      Ha en fortsatt fin lördagskväll.
      Kram

      Radera
  2. Så mycket gott ni kunde njuta av!
    Vilket fint present du fick så det förstår jag blev uppskattat.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var gott och hungriga var vi inte heller när vi hade ätit klart 🙈🙊.
      Blev jätteglad för rabarberbladsfatet. Det fick bli mitt nya fruktfat nu.
      Fin kväll till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Vilken fin present och härliga bilder av livets goda :) Njut av helgen!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev så glad över fatet som fick bli mitt nya fruktfat ett tag nu.
      Ha en fortsatt fin helg du med.
      Kram

      Radera
  4. Vilken fin grind du passerade, kul att hitta nya gator trots dagliga promenader med vovven. Fint betongfat och så gott med citroner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var vacker och det är kul när man hittar lite nya vägar på sin promenad.
      Ja, det var jättefint fatet och citroner är så gott. De kan man ha till det mesta.

      Radera
  5. Härlig mur där i Punta Prima, älskar sådana!
    Med sådär öppet hav kan det inte vara annat än skönt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är fin.
      Jag älskar havet och man får ett lugn i hela kroppen att vara vid det.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.