2023-07-18

Ny vecka

 

Så gick vi in i en ny vecka igen. Och en ny extrem värmebölja varnas Spanien för nu med. De har gått ut med röd, orange och gul varning i landet. Enligt väderprognosen så ingår vi under den gula varningen som är den lägsta. Så vi får hoppas att vi inte kommer att få temperaturer över 44 grader som de ha sagts att det kan bli där den röda varningen (Andalusiska provinserna) är satt. Som är mer söder ut än var vi bor.

Men även om vi nu bara hade sisådär +35 igår, så höll vi oss i skuggan och under fläkten mest hela dagen.

Eller jag stack iväg en snabbis till Chinobutiken för att köpa garn till bucket hatten som jag ska virka. Men så typisk, så fanns inget blått garn hemma. Och när de skulle få in igen, hade hon inte en susning om. Så jag  måste kolla på fler Chinobutiker nu.

Gubben var i väg in till Torrevieja en snabbis och kollade till trädgården där till en vän. Men den hade klarat sig bra i värmen.

Jag började med ett nytt projekt som jag hade hoppats på att ha blivit klar med igår. Men jag missbedömde det helt och hållet. För jag stötte på patrull ett par gånger. Gubben sa, att hade han pysslat med detta så hade det varit nere i papperskorgen för länge sedan. Men jag ska ta tag i det idag igen, innan det blir för varmt. Så inte hjärnan börjar koka när man måste tänka och knyta rätt.


Vi sa godmorgon till den nya veckan nere i Punta Prima, jag och Ixa.


Och nu har de börjat med bygget mellan Playa Flamenca och Punta Prima vid havet.


Det fläktade skönt på höjden.



Enkel middag i en wraps.

8 kommentarer:

  1. 😀 är det så varmt att det är svårt att tänka? Usch och tvi och blä! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I alla fall när man ska göra makramé som jag inte är så bra på 😏.
      Kram

      Radera
  2. Vilken värme som har drabbat er får man väl säga. Det lär vara den värmen som pressar kallare luft upp mot oss så det tackar vi för ;-) Lagom är som vanligt bäst så jag hoppas att det inte blir alltför hett hos er.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu har vi +34 och det kan man stå ut med. Om man har skugga såklart.
      Kram

      Radera
  3. Oj vilken värme. Glad att jag inte bor där nere. Uppskattar inte när det blir över trettio grader....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har sådan här värme varje år på sommaren. Men i år började den lite väl tidigt.

      Radera
  4. Det är roligt med makramé, jag har gjort en del grejer i vintras. Nu när det är arbete i trädgården blir det inte så mycket handarbete över huvudtaget. Men jag ska ge mig på den där mössan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skoj tycker jag med.
      Det förstår jag att det inte hinns med något handarbete just nu.
      Det tycker jag du ska göra. För den går rätt snabbt att göra.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.