2023-07-25

Ny vecka

 

Igår hade jag tänkt att gå och kolla i några andra Chinobutiker efter det blåa garnet som var slut i vår Chinobutik när jag var där sist.

Men värmen var rätt påtaglig igår och jag velade fram och tillbaka om jag skulle gå eller inte. Klockan rann iväg också och varmare blev det. Men till slut kom jag fram till ett beslut och det var att jag struntade i att gå. Jag gick upp på takterrassen med lurarna i öronen och lyssnade på podd istället.

Det fläktade inte nämnvärt igår där uppe på taket. Så på eftermiddagen gick vi ner och in och satte oss vid datorn en stund.

Framåt kvällen tog vi oss en dusch. Sedan tog vi kvällspromenaden med Ixa ihop och tog en öl på Da Mario innan vi gick hem igen. Det var mysigt att sitta där på Da Mario och se solen sakta dala ner bakom husen.

Vi spelade lite spel på altanen när vi kom hem och sedan gick vi in och tog kväller. 


Vi var före soluppgången på vår morgonpromenad.


Men när vi var tillbaka uppe i stan igen såg vi den sakta stiga upp på himlen.


Och när vi satt på Da Mario såg vi solen sakta försvinna för dagen.



Lite hett igår igen.

4 kommentarer:

  1. Hej Carin! Hoppas ni mår bra i hettan. Klokt att stanna inne. Vi stannar inomhus vi också. Rätt så trist just nu! Men solen lös imorse. Ska visst komma åter kl.13:00😃 Ja, jag ska inte klaga, 17-22 grader mår jag bra av. Minns Parga i fjol med 30-33 grader. Det fixade inte jag. Ni har 37! AC inomhus är nog bäst då. KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att vara inomhus när värmen är som värst.
      Tråkigt att vädret svajar lite i Sverige.
      Folk skrattar åt oss när vi säger vad vi har för grader på våran ac. Håll i dig nu 😉 🙈 27 grader 😎🙄. Det är jätteskönt och svalt i huset och inte så man går och fryser.
      Kram och ha en bra dag.

      Radera
  2. Ja det är varmt med 37 grader, men värst är det väl att det är så varmt om natten tänker jag. När vi har varma dagar så sjunker det ändå rätt friskt på natten så vi kan vädra in frisk luft. Viktigt dock att en inte har för kallt inne för då blir det ju jobbigt att vara ute :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här sjunker inte graderna så värst mycket på natten, tyvärr. Förr sov vi med öppet fönster på natten och takfläkten igång. Men nu i år har vi stängt fönstret och sätter på ac:n på 27 när vi går och lägger oss.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.