2023-07-14

Var knappt ute 🙊🙈

 

Men jag har inte ågren för det. 

-Jodå, jag var ute. Men bara när jag tog morgonpromenaden och kvällspromenaden med Ixa. Och så var hon och jag på taket och tog oss en svalkande dusch med. Men annars var jag bara inne. Men jag har ju en sisådär 170 dagar till att vara ute på innan året är slut.

Så jag pysslade, slappade, såg på serier, lagade mat, bakade och hade det väldigt skönt inomhus.

Jag pratade med gubben med och fick en liten rapport från Sverige. Senare fick jag en film på Whatsapp och såg att han hade det mysigt och bra där hemma i Sverige med barnbarnen.


-Jepp, jag blev genomsur om fötterna nästan med en gång på morgonpromenaden. Det var en vattenläcka någonstans, och vattnet bara forsade på den gatan vi började vår morgonpromenad på. Det här gillade Ixa, att se rinnande vatten. Hon ska jaga allt som flyter i det.


Fick se att det är cirkusdags igen här i stan. Som det brukar vara denna årstid.


Vi gick en annan väg igår och besökte hundstranden som ligger mot Torrevieja. Kanske rundan hade varit roligare om vi gjort den åt andra hållet istället. Nu fick vi all jäkla trafik på N332:an på hemväg. Hade vi gått där först så hade det varit mindre trafik innan stan vaknar till liv.


Småmulet som senare under dagen övergick i solsken som vanligt.



Ett himla tjat tycker Ixa att hon ska behöva stå still när jag ska knäppa ett kort.

Jag gjorde morotsbiffar som tyvärr inte syns på bilden. Men de är där under allt det gröna.



När jag gick på kvällspromenaden gick vi förbi ett område där de höll på att göra ordning dadelpalmerna på.


Som blir som fina ananaser när de är klara med dem.


Jag knåpade ihop en vattenflaskhållare som jag kan ha i mitt bälte för midjeväskan som jag har bajspåsar och mobilen i. Så slipper jag bära den i handen när vi är ute och går.



Kluddrade lite med färgpennor på plastflaskan med. De är permanenta färgpennor som jag hoppas håller vad de lovar.

10 kommentarer:

  1. Du är allt full med hittepå du! Fin!
    Hoppas den värsta hettan ger sig snart.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sett att man kan köpa sådana här i makramé till vattenflaskan. Kan man kanske göra själv, tänker jag då 🙄🙈. Och det gick ju att göra en själv.
      Det känns lite bättre idag i luften.
      Kram

      Radera
  2. Lika kreativ som vanligt ser jag! Bra jobbat :D
    Det är inte lätt att få hundar att posera som man vill men oftast blir det charmiga bilder ändå.

    Önskar en fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev nöjd med den. Slipper jag gå och hålla flaskan i handen.
      Ja, de blir ju det.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Vad skönt att ha flaskan i bältet! Smart och kreativt! Visst är det bra att kunna hålla sig inomhus när det är för varmt ute. I Sverige gjorde jag det när det var för kallt, vilket var bra många fler dagar på ett år än vad som är för varmt här. Önskar dig en skön fredagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev toppenbra.
      Håller med dig till punkt och pricka 👍.
      Det hade jag. Hoppas din var bra med.

      Radera
  4. Hej Carin! Vad fin din vattenflaska blev! Minns när det var populärt med makramé. Speciellt på runda vinflaskor som sedan användes som ljusstake. Eller på sjökulor. Det är fint tycker jag. Ha en fin helg! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gjorde på burkar för några år sedan och det är lite skoj att knyta knutar.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  5. Oj så varmt du har .Du är kreativ som med vattenflaskhållaren . Idag har vi 21 gr , mulet . Och då önskar man lite mer sommar . Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har vi varmt här i Spanien och det är väldigt varmt för att bara vara i Juli. Så här kan det bli i Augusti ibland. Så det blir en lång och het sommar i år.
      Vi har +33 nu och väderappen säger att känslan är som +39.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.