2023-07-23

Det blev same

 

Same, som fredagen igår, alltså en städdag. Men igår så delade vi upp oss. Jag körde inomhus och gubben tog trädgården. Ett evigt tjat om grannens palm. Men dessa små frökapslar hade vi även inne. De har blåst in och även suttit på oss eller Ixa. Men nu är det tipptopp igen. Både inomhus och utomhus.

Vid 17.00 tiden träffade vi Chatarina för att äta en bit mat någonstans, och vi valde Sunrise. Vi valde hamburgare alla tre och vi tyckte de var perfekta och goda. Ixa var med och hon skötte sig  exemplariskt som alltid nu för tiden.

När vi knallade hemåt igen jag och gubben. Gick vi in på Orange Padel och tog oss en varsin öl. Det verkade som det var någon slags turnering där. Så det var lite kul att sitta och kolla på de som spelade.

När vi var hemma igen satte vi oss vid tv:n och såg de sista två avsnitten av "Morden i Barking" på Svt-play.


Godmorgon till en ny dag.


När jag ändå var inomhus så fixade jag till en ny kombucha och smaksatte den jag tappade upp på flaskor med jordgubb. 


Vi satt ute på Sunrise och åt.


Den var mycket god hamburgaren jag tog.



Kul att sitta och kolla på alla olika stilar som folk har.

12 kommentarer:

  1. Det ser molnigt ut på bilderna men det är varmt ändå har jag hört. Nåja det blir en liten paus från de stekande strålarna iaf. Det är lite skönare att promenera då. Här har jag precis förberett mig för en promenad och vad händer då? Jo det regnar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite fram och tillbaka med molnen och solen.
      Så typiskt, men lite Sverige i ett nötskal 😉😄.
      Kram

      Radera
  2. Vilken läcker hamburgare. Ser verkligen god ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi blev nöjda alla tre med våra burgare. De var jättegoda.

      Radera
  3. Vilken bra och trevlig lördag det blev. Hamburgaren såg ut att vara helt i min smak.
    Så skönt att få undan skräpet från grannens palm. Visst skräp har en tendens till att följa med allt och alla in.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev en jättebra dag. Både med arbete och festligheter lite senare.
      Kram och fin söndag till dig med.

      Radera
  4. Alltid så kul att kika in till dig! Alltid god mat och sköna iakttagelser!
    Kram till dig denna sköna söndag...
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag tycker detsamma när jag tittar in hos dig 😊.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Sköna dagar… ett härligt liv ni lever. Duktig Ixa också, hon har blivit stor. Idag är det val i Spanien. Vi får se hur det går. Vox är obehagliga!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har de bra och Ixa är duktig. Hon är 10 månader nu.
      Ja, vi får se hur det blir. Men det lutar åt ett regeringsskifte. Och jag håller med dig, det är obehagligt med Vox.
      Kram

      Radera
  6. Vad kul plats att sitta och äta på, något att titta på samtidigt som en äter. Kan tänka mig det kanske inte passar om en vill sitta och prata, men annars lite annorlunda och kul. Och gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt är inte trafiken så störande, så sitta och prata fungerar utmärkt. Eller du kanske menade padelbanan? men där åt vi inte utan tog bara en varsin öl på hemväg.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.