2024-02-15

Alla 💖 Dag

 

Vi drog till havet på morgonpromenaden jag och Ixa. Nu går solen upp före 08.00 eller om man ska vara exakt 07.53. Så om vi går ut vid 06.30 så hinner det att börja ljusna innan vi är nere vid havet.

Vi mötte 2 personer som var ute och motionerade där vid havet, annars var det tomt, tyst och ett skönt lugn. Men kanske om ca. 2 månader då är vi inte ensamma längre. Då är det mycket folk som ska kolla på soluppgången där vid havet. Men vi omfamnar tystnade så länge vi kan.

Det var alla hjärtansdag igår och gubben som nu har hittat en blomsteraffär här i närheten hos oss, åkte iväg och köpte en bukett blommor till mig. Det var fullt i affären av kunder. Men de gjorde precis som de görs i Sverige när det är alla hjärtansdag. De hade förberett en massa rosbuketter för just denna dag. Men här är buketterna mycket billigare än i Sverige.

Vi hade sagt att vi skulle gå ut och äta, men först såg vädret inte ett dugg kul ut. Det var gråmulet och trist. Men framåt eftermiddagen hade i alla fall temperaturen stigit så vi knallade iväg upp till Waldemars.

Vi satt där och småpratade och tittade på folk. För det var rätt mycket folk ute. Det var ju alla hjärtansdag trots allt. Vi fick även sällskap vid bordet när vi nästan var klara och be om notan. Det var ett par som vi bara träffat genom våra vänner. Men de slog sig ner och vi pratades vid en stund.

När vi kom hem var det dags för Ixa att äta mat. Sedan innan tv:n började tog jag den sista rundan med henne.


Det här är en Café/restaurang som ligger innan havet. De håller på att bygga ut fick jag se när vi gick förbi.


Stack mobilen genom staketet för att ta en bild på hotellpoolen.


Godmorgon till en ny dag.


En cellofanbukett med rosor kom gubben hem med.


Vi gick till Waldemars.


Och den här rätten ska jag aldrig ta någon mer gång. För jösses så mycket mat det var.



Ixa tröttnade efter ett tag och ville inte ligga och titta på allt som rörde sig runt omkring. Som är förståeligt, för det blir mycket intryck att ta in.

17 kommentarer:

  1. Jag tror att du tjuvbadar i den poolen varenda morgon, egentligen. 😉 Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina rosor du fick.Maten såg väldigt god ut men vilken jätte portion, du tog ingen doggibag?
    Är det hotellpoolen vid Zenia stranden du fotat.Har ni hört något om det blir några solsängar och strandbar vid den stranden iår?
    Kram PiaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en jätteportion av dess like. Nej jag tog inte någon doggybag för det såg så grisigt ut på tallriken när jag hade pillat bort kött lite här och där från revbensspjället.
      Ja det är den poolen jag brukar fota.
      Nej vi har inte hört eller läst något om strandbarerna eller solsängarna. Vet att han som hade strandbaren på La Zeniastranden jobbar på en krog i byn i alla fall.
      Kram

      Radera
  3. Vilken bra Vdag! Riktigt bra. Först en lugn och stilla promenad vid ett underbart hav (SÅ fina bilder) och sen lite blomster på det och en jättemiddag. Jag ser ju att det var massor på din tallrik. Så sent solen går upp hos dig. Här går den upp vid 7:15 nu. Tycker ljuset är så segt på morgonen, på kvällen är det ju en hel timmes skilland med solnedgången nu, men inte på morgonen. Så segt. OCH så vill en del ha sommartid året runt ... NEEEJ säger jag, då skulle morgnarna vara nermörka sååååå länge. Passar inte morgonmänniskor som dig och mig :-) Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en toppendag.
      Verkligen en mega portion som kom in.
      Jo, det gör den. Men det blir sakta men säkert tidigare och tidigare som tur är.
      Nej, det gör ju inte det 😉😁.
      Kram

      Radera
  4. Jag fick en liknande bukett som du i cellofan fast det var 3 röda rosor. Jag blev så överraskad och glad för det var inget jag väntat mig. Vad var det på din tallrik? Ser ut som ben i kanten, revbensspjäll?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid lika kul när man får en bukett blommor lite ovetandes.
      Det var Pork ribs med barbecuesås på. Gott men alldeles för mycket.
      Kram

      Radera
  5. Vilken bra alla hjärtans dag det blev och så vackra rosor du fick av gubben din! Men maten, det ser ut som om du fick en hel stek själv :D Nåja, bättre det än tvärtom i alla fall :D

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var toppen förutom maten då 😉. Ja det var en portion utan dess like som kom in.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Fint med rosbukett! Hoppas maten ändå var god, även om det var i det mesta laget. Fina bilder på soluppgången. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev så glad och de står fint ännu.
      Det var absolut inget fel på maten den var god. Det var bara en megaportion.
      Tack.
      Kram

      Radera
  7. Hej Carin! Älskar morgonljuset... som sammet! Gulligt av din gubbe att åka och köpa rosor. De där revbenspjällen var riktigt stora. Förstår att du blev mätt. Fin dag ni fick!

    Må gott och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja, det är vackert och snart kan du sitta och blicka ut över det med.
      Ja, det var gulligt, jag blev så glad.
      Precis, de var lite väl stora. Och jag orkade inte äta upp allt på tallriken.
      Den var toppen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  8. Vilken underbar dag! Och lilla Ixa fick hänga på, så härligt <3 Hoppas att maten smakade bra iaf :) Kram!

    SvaraRadera
  9. Det var en toppendag och Ixa är alltid med oss. Vi har inte lämnat henne längre tider ensam hemma ännu. Det var inget fel på maten. Men alldeles för mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ohh så vackert vid stranden och fin alla hjärtans dag ä. Så god mat och fina rosor.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.