2024-02-14

Nummer 2

 

Då var den färdig fönsterbelysningen nummer två. Så nu har jag bara en lampa kvar att göra något med. Men nu så hänger grenen med guldlöv i gästrummet. Så jag har inga planer just nu att skapa någon hittepåskärm till den lampan. Men lampan den finns i skåpet och får jag en idé i skallen så är det bara att sätta igång med skapandet.

Den här lampan blev nästan lite Kinalampa över. Men det som skiljer den åt är väl att den inte är röd och svart som oftast Kinalampor brukar vara. Min är beige och neutral. Tråkig skulle förmodligen en Kines tycka 🙊.


Jag gjorde en skärm i lufttorkad lera.


Slipade den med sandpapper och sprayade den med blanklack. Sedan hittade jag makramésnöre i mitt pysselskåp som jag hade när jag gjorde mina makramétofflor. Du hittar de här.


Ett pilljobb av dess like att få igenom snöret genom det lilla hålet. Men det gick 😰 till slut.


Nu skulle varje snörstump vridas upp och kammas till. Sedan strykas när det var klart.


Men när jag skulle hänga upp den. Så hängde lampan så långt ner i skärmen. Inget snyggt alls. Så gubben fick hjälpa mig med det sista. Att limma fast en metallbricka i botten på lampskärmen. 


För på lampan sitter det en magnet. Så man har två val med upphängningen av den.


Så mycket snyggare när lampan kom upp en bit och inte syntes lika väl.


Nu var det inte mörkt ute när korten knäpptes idag. 



Men den lyser fint där i fönstret och det blir säker ännu finare när mörkret infaller.

16 kommentarer:

  1. Wow, säger jag bara! Så duktig du är och så fin lampan blev!

    Kram och god alla hjärtans dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.
      Den fyller sin funktion i sovrummet och lyser upp fint på kvällen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Du är en riktig hitte-på-konstnär du! Toppenfin och passar perfekt i fönstret.
    Ska bli kul att se ditt nästa projekt.
    Kramar och hjärtan från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack snälla.
      Den lyser nog upp fint när mörkret infinner sig.
      Ja, vi får se när andan faller på 😉😀.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Jag säger också WOW! Din kreativitet alltså! Vad fin den är där den pryder sin plats. Så roligt att du har så många Carin-designade prylar hemma hos dig. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo den passade där i fönstret.
      Har alltid tyckt om att skapa, och tänkt att det kan man väl göra själv 🙄.
      Kram

      Radera
  4. Men vad fint du gör! Så himla gullig lampa, verkligen kreativt och påhittigt :) Kram!

    SvaraRadera
  5. Du är så himla kreativa och inspirerande!
    Önskar dig och ”gubben”en fin alla hjärtans kväll
    Kram
    Pia G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  6. Utmärkt. Grattis.
    Vilken underbar idé.
    Du gjorde en jättefin lampa...
    och det fina är att du verkligen kommer att ha kul med det nu när det fortfarande är mörkt länge.
    Många hälsningar från Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och många kvällar ännu kommer den att lysa fint i fönstret.

      Radera
  7. Hej Carin! Du är ju fantastisk! Du har skapat så mycket fint till ditt hem. Lampan blev jättefin!

    Må gott och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Tack, jo jag tycker det är skoj att skapa saker till hemmet som ingen annan har 😀.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  8. Så himla fin tycker jag! Gillar din kreativitet :) Nu är jag ju nyfiken på vad som blir nästa projekt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du.
      Jag har mycket idéer uppe i huvudet, så vi får se vad det bli här näst 🙈.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.