2024-02-21

Det blev fint

 

Det känns att det går åt rätt håll här hemma med bacillerna. Även om vi inte är direkt superfräscha, så är det ljusår ifrån i lördags när bacillerna slog ner som en bomb på mig. Febern är väck, men hostan finns kvar. Och i natt hade jag något konstigt i mina ben. Kändes ungefär som värsta träningsvärken med en molande värk i lederna. Kände lite av det i morse när jag gick upp. Men tagit en värktablett och just nu är det borta.

Igår ringde markisfirman och sa att de skulle dyka upp vid middagstid och sätta dit vår nya markis. Och det gick utmärkt för vi var ju hemma. Och vi behövde inte vara i närheten av montörerna för de klarade sig själva.

Det blev jättefint när den nya markisen kom på plats, förutom kappan på den då 🙈. Killen frågade vad jag tyckte när de var klara. Det blev fint sa jag, men kappan vi beställde skulle vara rak. Jaha, men det kan vi fixa sa han. Vi får plocka bort denna och komma tillbaka en annan dag med en rak då.

Men gubben gillar vågiga kappor och allt annat var jag nöjd med. Så vi kom fram till att det behövdes inte. Vi behåller den vågiga kappan. Det är ju inget världsproblem direkt. Och det ser inte förjävligt ut heller. Jag vänjer mig, eller det har jag redan gjort förresten 😀. Det var väl bara den lilla principen att inte leverera rätt när man skrivit upp det på papperskopian som vi fick av honom som var här och mätte.

De fick jobba ostört där ute.


Mycket bättre än innan.


Nu håller väl den i 15 år om vi har tur.


Dova fina färger.



Idag fyller vår fina Amelia 6 år. Kommer ihåg dagen för 6 år sedan när hon skulle födas. Vi var på jobb i Benidorm och hade fått ett sms av sonen att det åkt in till förlossningen. Sedan var det knäppt tyst. För under förlossningen tillstötte det en massa komplikationer. Så det blev en jobbig arbetsdag innan vi fick ett telesamtal från sonen. Och han berättade att Amelia var född.

18 kommentarer:

  1. Fräscht med ny markis. Det var tur att det blev bra till slut trots komplikationer (jag menar barnbarnet och inte markisen). Jag känner inte lilla fröken men önskar henne en fin födelsedag iaf. Kram 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev fint med den nya markisen.
      Ja, det var en pärs den dagen för 6 år sedan. Men allt gick bra till slut.
      Kram

      Radera
  2. Den blev bra, fina färger 👍. Oj vad åren går redan 6 år , grattis till henne. Skönt att förkylningen går åt rätt håll. Kram Birgitta🌞

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev bra och vi är nöjda.
      Ja, det rusar iväg, tyvärr.
      Känns bra att det går åt rätt håll med oss båda.
      Kram

      Radera
  3. Så fin liten tjej.
    Jätte snygg markis och vågig kappa passade väldigt bra.På vår markis har kappan blåst sönder men för övrigt är den fin man kanske bara kan byta kappan tack för tips det ska jag kolla upp 😊

    Kram Pia G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är fin.
      Det blev bra med den vågiga, jag har accepterat den nu.
      Det tror jag säkert att det går.
      Kram

      Radera
  4. Så fina färger på markisen så det var ett bra val men ska jag vara ärlig hade jag bytt till rak kant. Inte för att denna är ful utan för att jag gillar rakare linjer.
    Grattis till finaste Amelia på födelsedagen. Så skönt att det gick bra den gången. Här väntar vi fortfarande.
    Härligt att ni känner er bättre nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag har redan accepterat den vågiga. Så det får vara som det är.
      Det var skönt när telesamtalet kom till slut. Vi får hoppas att det gör det snart.
      Ja, det är skönt att det går åt rätt håll.
      Kram

      Radera
  5. Det blev ju jättebra med markisen :) Kanten spelar inte så stor roll i mitt tycke, kanske rak känns lite mer stilrent möjligtvis, men jag håller med dig om att rätt ska vara rätt, men ja din man gillade ju den vågiga kanten så ni får väl känna in litegrann :) Så mysigt iaf! Och grattis till söta barnbarnet <3 Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag har redan vant mig vid en vågig kappa 😉😀. Så den får sitta där den sitter.
      Tack snälla.
      Kram

      Radera
  6. Ja, det blev verkligen SÅ bra ju!! Den vågiga kanten är snygg, tycker jag. Grattis till söta Amelia! Förkylningen är sjukt seg, men det var min i höstas också. Trodde till slut att jag aldrig skulle bli frisk. Det tog väl tre veckor innan jag var "som jag skulle" igen. KRYA mer dag för dag!! Kramar från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi blev nöjda med den och jag har accepterat den vågiga kanten 😉😁.
      Tack snälla.
      Det går åt rätt håll med oss i alla fall. Vi har ingen feber längre och det är jag glad för.
      Kram

      Radera
  7. Vad skönt att markisen nu är på plats! Jag gillar färgerna. Trist när det ite blir som en beställt men om du redan vant dig är det ju som du säger inga värdsliga problem. Krya på er nu med det sista också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det fina färger 😀. Lite trist att det nästan alltid ska bli något vaj på det man beställer. Men vi kör på vågigt nu 😊.
      Idag känner vi oss rätt okej. Man får nog räkna sig som frisk nu 😀 förmodligen.

      Radera
  8. Hej,
    Skönt att det går åt rätt håll. Man kan nog få lite värk i leder när man har ett virus i kroppen.
    Jättefin markis. Blir nog snygg med rak kappa. Vilken skön känsla när man vet att nu håller den i 15 år. Check på det.
    Ja, det där med födslar. När jag skulle föda min äldsta dotter i Spanien var det samma sak för mina föräldrar hemma i Sverige. Det drog ut på tiden till 33 timmar och de var så oroliga tills vi ringde och sa att det var klart :-) Vilka minnen.
    Varm kram och ha det gott!
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nog det, men det var en sådan konstig känsla i benen.
      Vi blir nöjda med den och vi kommer inte byta ut kappan utan behålla den vågiga 😉😀.
      Usch ja, det är hur jobbigt som helst att vänta på sådana telesamtal.
      Kram och detsamma till dig.
      Nu är det inte många dagar kvar tills du har sportlov 👍.

      Radera
  9. Vi ligger oxå däckade hör hemma och vi har oxå ont i kropp och leder, samt hög feber och hosta. Verkar vara lika trots olika länder och smitta. Så snyggt det vart med markisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är influensatider här med.
      Tack, och krya på er nu.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.