2024-02-26

Klickrunda

 

Det var länge sedan jag gjorde en klickrunda med mobilen nu. Men så såg jag att Annika hade gjort ett sådant inlägg (hon som jag fick idén av en gång i tiden). Men vintertid hos mig är det nästan bara svart på mina morgonrundor. Men nu börjar det vända och ljuset på morgnarna börjar att komma tillbaka.

Så tog ett kort var 10 minut när jag gick min morgonpromenad igår. Vi började vår runda vid 06.30 ungefär. Solen stiger upp vid 07.40 nu och det börjar att ljusna lite tidigare.


Vår morgonrunda.


Promenaden började i mörker och första bilden är en suddig sådan. Men vi är på väg ner till havet.


Nu har vi kommit en liten bit till på vår promenad, och är nere på vår marknadsgata här i byn.


Nästa knäpp blir vid La Zenia Boulevard (stora köpcentret) när vi passerar där.


Sedan passerar vi parken som ligger mitt emot Consum nere i La Zenia. Ingen park jag vill gå in i nu när pinjelarvern finns. Men jag vet inte om några av träden är smittade. Men jag chansar inte.


Nu har vi gått över gångbron och är på rätt sida av N332:an för att komma till havet. Och man kan se det redan nu.


Nu rundar vi udden och snart kommer Playa Flamencastranden som vi brukar bada på.


Vi fortsatte utmed havet ända bort till La Moscastranden.


Där vek vi av från havet och började att gå hemåt igen. Verkligen ovanligt rent och fint vid dessa sopkärl mot vad det brukar vara.


När vi viker in på denna gata vet vi att det bara är en megalång uppförsbacke hem.

Nu är det inte långt kvar på backen. Och vi har knappt mött någon på vår morgonpromenad. Men det är ju söndag.

Och nu var backen avklarad och vi har inte många meter kvar hem nu.

14 kommentarer:

  1. Trevligt att få hänga med på morgonrundan och se mer av era omgivningar.
    Önskar en bra start på den nya veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken lyckost Ixa är, som får gå så härliga långpromenader. Ha en bra vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon gillar att gå långpromenader precis som matte 😊.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Tack för promenaden! En lång promenad... 8000 steg eller mer? Skönt att röra på sig... när det blir lite varmare kommer även jag hitta ut. På förmiddagen tog bilen till nagelsalongen och satt där i 1,5 timma... haha! Mitt motionspass idag!

    Må gott och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj! Varsågod 😊.
      Vi brukar gå mellan 7-9 km på morgonen. Så stegen är nog lite mer än 8.000.
      Jag älskar att röra på mig och det gör Ixa med. Här gillar vi att det är svalt på morgonen. Eller Ixa gillar att det är svalt då. Sedan blir hon loj när värmen kommer.
      😂 det kan vara nog så krävande att sitta still och fixa naglarna 😉😀.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Tack för den sköna morgonrundan! Kul koncept tycker jag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod 😀.
      Det var Annika som gav mig denna idé för länge sedan.
      Kram

      Radera
  5. KUL att du hängde på. Alltså det är roligt att få se dessa rundor. Och kul för en själv att man MÅSTE plåta just där man står. TACK för denna rundtur. Som vanligt syns det inte hur kuperat det är. Varför är det så svårt att fånga backar på bild? Du kom lätt upp i över 10.000 steg på din runda. Tippar 12.000. Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skoj med dessa rundor. Och nu kan jag börja plåta igen. Så det inte bara är mörker 🙈.
      Gubben sa faktiskt, vad är det för backa du skriver om. För han tyckte inte det såg brant ut.
      Jo, över 10.000 steg blev det. För rundan var nästan på 7,5 km.
      Kram

      Radera
  6. Nej, men vilken rolig idé ska jag joina ngn gång. Samt kändes som vi fick chansen att haka på er runda 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en skoj idé som Annika kommit på.

      Radera
  7. Tack för att vi fick följa med på morronpromenad, så himla kul att se hur olika vi bor, ska försöka göra ett liknande inlägg nån dag :D Ja, usch, pinjelarverna är ett elände, har tack och lov inte sett så många i år! Men ja, framförallt lilla Margot är nyfiken så är ju livrädd att hon ska röra dom, hua... Har själv rört dom då jag inte visste bättre och det var inte roligt kan jag säga :D Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en kul grej som Annika kommit på tycker jag med.
      Ixa är väldig nyfiken på allt, så dessa månader larven härjar brukar jag undvika sådana parker som har pinjeträd.
      Men usch vad otäckt. Måste ha gjort skit ont.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.