2024-02-24

Hemmafredag

 

Efter morgonrundan som var en väldigt blåsig sådan åkte vi och veckohandlade. Sedan höll vi oss hemma resten av dagen. Vi gjorde inget särskilt utan var bara ute i trädgården i solen.

Dagen rullade på som vanligt och snart var det dags att fixa till något att äta. Någon inspiration till att hitta på något extra för att det var fredag, det fanns inte. Men vi blev mätta av det som kom på bordet till slut.

Vi kollade på det vanliga på tv:n när det är fredag och sedan hoppade jag i säng. Gubben satt ett tag vid datorn innan han hoppade i säng.


Fredagsdrinken blev bara wow så gott. Jag hade skurit en färsk ananas i bitar och frusit in. Nu mixade jag den med 4 msk. sockerlag. Blev världens godaste ananassorbet. I med ananasen i glasen och på med Cava. Ha en liten tesked till drinken. Så kan man både äta och dricka den.


Och den här sötfia vill gärna ligga i knät när vi sitter ute. Närhet och kärlek hela tiden 🧡.


Det blev lite småplock till middagen. Eller tapas som man kallar det för här.



Kvällsrundan innan tv:n. Och en fullmåne som lyste upp.

10 kommentarer:

  1. Drinken lät verkligen läskande och god! Ibland har man inte jättestor inspiration när det gäller matlagning men någon nöd gick det inte på er.
    En mysig knähund har ni dessutom!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var mycket läskande och god i solskenet.
      Nej, ibland så orkar man inte. Och vi blev mätta på det som vi fixade till.
      Ja, hon är så go.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  2. Så god drinken låter. Perfekt för att svalka en varm sommardag.

    SvaraRadera
  3. Den drinker låter fantastiskt god! En stilla fredag och småplock till middag låter som en perfekt dag tycker jag. Hoppas lördagskvällen blir bra också! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en helt perfekt dag och drinken var en riktig god sommardrink.
      Lördagskvällen blev helt okej med.
      Kram

      Radera
  4. Vad underbart med en ananasdrink och en gosig knähund. Jag får nöja mig med lite chips och tre marsvin som helst inte sitter i knät utan vill klättra upp och sätta sig på axeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Ixa är en riktig knähund och jag är glad att hon inte vill sitta på våra axlar 😉😃.

      Radera
  5. Go'kväll Carin! Vacker var den också... en riktig Annadrink! Mums! Ananas var med i Melodikrysset idag. Frågan var vilken frukt som ingår i en Pina Colada! Ananassorbet... så GOTT!! Igår hade även jag en hemmadag! Så skönt! Idag har vi firat min bror som har fyllt år. Sen Mello på det.

    Må gott och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Det var en riktig god sommardrink.
      Härligt och skönt med hemmadagar.
      Såg att din bror fyllde år på insta.
      Här har vi slutat att kolla på Mello. Jag kanske kollar någon artist i efterhand på youtube istället numera.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.