2024-02-13

Gummirör

 

Jag skulle gå bort till La Zenia och Alcampo för att handla en bit ost igen, och köpa 2 st. flaskor till våra likörer när de är klara. Och när jag ändå var där på köpcentret så tog jag tag i gummistövelletandet med.

Det är inte det mest självklara att hitta ett par gummistövlar här i affärerna blev jag varse. Inte ens i en skobutik var det självklart att det skulle finnas en hylla med bara gummirör.

Men jag gick till sport och fritidsaffären Decathlon, och där hittade jag till slut det jag letade efter. Men jösses vilka priser det var på dem som jag hittade.

Just där och då när jag stod och tittade på priset på hyllan, blev jag väldigt snål. Inte köper jag ett par gummistövlar för över 400:-. Nej då får jag bli blöt om fötterna de få gånger som det regnar här hos oss.

Så jag vände på klacken och började gå mot utgången. Men vad skådade mitt vänstra öga när jag är på väg ut ur butiken. Jo en hylla med gummistövlar. Lite lägre skaft än de tidigare som jag nobbade, men ett pris som passade mig mycket bättre. 

Inte nog att priset var helt okej. Jag hade en sådan tur att det bara fanns ett par kvar i min storlek. Nu fanns de här i två färger. Gult eller blått, men tyvärr var det i blått som min storlek fanns. Men färgen är petitesser egentligen, för det är bara hunden jag ska gå ut med. Jag ska inte gå på catwalken med dem.

Så jag gick till kassan och skulle betala mina stövlar. När stövlarna skannas står det ett helt annat pris. Nej, nej, nej, det är fel pris säger jag. De här kostar 13.95€. Kassörskan ropar på en kollega som ska kolla där jag hade tagit stövlarna.

Hon går iväg och jag spanar efter henne i gången där hon går. Mycket riktigt så passerar hon hyllan där jag tagit mina och hon viker in där de dyra stövlarna står. 

Ser när hon kommer tillbaka att hon håller i ett par sådana. Så jag går henne till mötes och stannar henne och visar vart jag tagit mina. Och säger att de är inte ens likadana dem som hon håller i handen mot de jag visar där jag tog mina. Hon tar ett kort på det billiga priset på hyllan och går mot kassan.

Hon skannar mina stövlar på nytt och får sedan gå in och redigera priset på dem till det som stod på hyllan. Hur många har köpt de stövlarna som jag köpte för ett dyrare pris? Ja det kan man undra.

Men nu äger jag ett par stövlar med ett överkomligt pris i ett land där det inte regnar i en vecka i sträck om det regnar i alla fall. Så slutet gott allting gott.


Lite såhär såg det ut på skoavdelningarna i affärerna jag var och letade i.


Sedan hittade jag dessa och höll på att få dåndimpen av priset.



Och här är mina för 13.95€

20 kommentarer:

  1. Bra att vara uppmärksam. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, ibland så är det de 🤨😉😁.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  2. Jag har betalat 1000 kr för mina "gummistövlar", är väl egentligen mer kängor, fotriktiga och perfekta för promenader i skogen och när det är blött och regnigt så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här går jag på trottoarer och det regnar inte allt för ofta. Så mina räcker gott till det.

      Radera
  3. Det gäller att ha koll på priset. Bra gjort👍.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Det var klokt att du inte köpte några dyra stövlar. OCH vad bra att du hade koll på det priset. Alltså det där händer verkligen titt som tätt ...Inte kul. Du behöver ju verkligen bara använda dem ibland. Jag äger inga gummistövlar ens en gång. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, där gick gränsen 😉.
      Ibland så är jag med 😀 och nu var det stor skillnad på priserna.
      Precis, de kanske står och torkar till i gummit t.o.m. tills nästa gång det regnar 😆. Och då är det tur det inte var några dyra stövlar.
      Kram

      Radera
  5. Så skönt att det löste sig och att du hittade ett par stövlar till bra pris. Betala mer än vad det står är man absolut inte road av- Dessa kommer säkert att fungera alldeles utmärkt med tanke på hur sällan det regnar hos er..

    Kram och god eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes som ett rimligt pris och betala mer för något vill man inte.
      Det tror jag med att de kommer att göra.
      Kram

      Radera
  6. Vad bra att du fick tag på gummistövlar, men tror faktiskt de ligger däromkring. Jag letade förra året och de jag hittade låg på den summan. De var ju fina och fin blå färg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är alldeles för dyrt för ett par stövlar som inte kommer att användas så ofta. Så jag är nöjd att jag hittade dessa för ett mer rimligt pris.

      Radera
  7. Hej Carin! Grattis till fyndet och tur att du har koll på priset när de slår in! Skönt att inte behöva bli sur om fötterna när du och Ixa tar eran promenad i regn.

    Må gott och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Tack och ibland är jag med när det slår så mycket på priset 😉
      Ja, nu får vi se när jag kommer få använda dem.
      Kram

      Radera
  8. Perfekt att du hittade dina gummistövlar, hoppas du slipper avnända dem för ofta! Det gäller att vara vaken så det blir rätt i kassan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har jag ett par och jag hoppas som du att det inte blir allt för ofta som de behöver användas.
      Verkligen 😉 annars kan det bli dyrt.
      Kram

      Radera
  9. Vad bra att det löste sig. Håller med om att det inte spelar någon roll hur stövlarna ser ut. Huvudsaken fötterna håller sig torra. Ett riktigt bra pris också. Ha det bra.=)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns bra att jag har ett par stövlar nu. Den gula färgen var klatschig. Men som du säger, huvudsaken man är torr om fötterna.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  10. Jag köpte ett bara gummistövletter på Primark, för typ 14 euro och dom har varit så bra att ha, verkligen bra köp. Nu har dom några år på nacken och har blivit lite dåliga, så måste också ha ett par nya :) ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var där och tittade först. Men de hade inga stövlar tyvärr.
      Detsamma till dig

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.