2024-02-27

Hör nu på, govänner

 

Så ska jag för er berätta. Vad jag nu har gjort, inte för allt så längesen 🙄🙈.

Igår skulle jag ta tag i städningen för vädret var inget tjohoo väder precis. Så efter frukost och blogginlägg började jag först att damma. Sedan plockade jag fram dammsugaren ur garderoben och skulle börja dammsuga.

Men där uppstod det ett problem förstår ni. Sist jag dammsög och var klar, tog jag och bytte dammsugarpåse. Eller det gjorde jag inte 😏. Utan jag tog bort den fulla dammsugarpåsen, men satte inte dit någon ny. För jag tänkte, det kan jag göra nästa gång jag ska dammsuga. Mycket dumt tänkt, kan jag tänka nu i efterhand. Men så gjorde jag i alla fall.

Det jag nu märkte när den nya påsen skulle dit, var att påshållaren fanns inte i dammsugaren. Så in i garderoben och letade i den från golv till tak. Men varken jag eller gubben hittade någon påshållare där.

Försöka att komma ihåg hur jag gick till väga sist jag dammsög och när jag plockade ur den fulla dammsugarpåsen. Det finns inte på kartan att jag ska komma ihåg. Så jag har förmodligen kastat hela alltet 😮 när jag tog bort dammsugarpåsen sist.

Hur är det möjligt att slänga hela kittet utan att reagera att en stor plastkåpa som sitter fast i dammsugarpåsen. -Jo, förmodligen så är de det. Och jag kan inte skylla på någon stress heller. För det förekommer inte längre här i huset. Skit samma, jag har slängt alltihopa. Så nu måste vi köpa en ny dammsugare 🙊.

Den här dammsugaren har jag älskat sen första gången jag satt på startknappen på den. Det var för herrans många år sedan i Sverige. Gubben hade varit och köpt den och jag tyckte det var ett hutlöst pris på den då. Men den gick tyst, sög så bra, både på golv och mattor, sladdlängden var 13 meter också. Som var toppen i vårt 30 meter långa hus som vi bodde i då. Behövde inte byta kontantuttag så värst många gånger när jag dammsög. Och här i vårt lilla Casa 66 har jag aldrig behövt byta kontantuttag. Men detta är ett minne blott nu.

Så nu har vi beställt en ny dammsugare (fanns inte hemma i butik) en Electrolux igen. Vi får hem den om 6 dagar. 


Den bästa dammsugaren någonsin har haft 👍. 



Fattar ni? hur kan man bara slänga en plastkåpa som är lika stor som detta hål 😬. 

22 kommentarer:

  1. Ärligt talat så är det imponerande att man kan slänga en plastkåpa av den storleken! Så snopet med tanke på att ni var nöjda med dammsugaren. Hoppas att ni blir lika nöjda med den nya.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du 😉😂.
      Jag blev faktiskt riktigt ledsen först när jag inte hittade kåpan.
      Ja vi får hoppas att den håller samma mått. Men den har inte lika lång sladd tyvärr.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Jaa du, ibland bara det händer , går inte att förklara. Hoppas den nya kommer suga lika bra. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gör visst det 🙈, och man blir nästan rädd för sig själv.
      Ja, vi får hoppas att den håller måttet.
      Kram

      Radera
  3. Nej men vad tråkigt. En gammal, god trotjänare som fortfarande var så bra. De gamla dammsugarna bara höll och höll. Hoppas nu att den nya blir bra också och att den ska hålla länge. Det du råkade göra är lätt hänt. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke. Men man blir lite rädd för sig själv. Det är ju inte en liten manick som jag slängt 🙄.
      Ja, vi får hoppas att den är bra och inte väsnas som många dammsugare gör.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Hahaha hur kan man älska en dammsugare?!! Konstigt att inte känna själva kåpan som följde med sist du slängde påsen. Ja, ja du får ha en liten ceremoni för din lilla älskling! Hoppas du kommer bli lika förtjust i den nya dammsugaren. Satsa på en röd kanske?

    Må gott och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det var inget svårt alls när den här dammsugaren kom innanför tröskeln i huset. Den var som en dröm att dra runt på och göra rent med.
      Tycker du??? 😉😬. Det tycker jag med. Men tydligen så gjorde jag inte det.
      Vi får hoppas att den är lika bra som den gamla vi haft.
      Den har samma färg som vår gamla om det nu hjälper 😀.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Vad tråkigt. Hoppas att den nya ska bli lika omtyckt som din trotjänare, och att plastkåpan ska bli kvar på sin plats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får vi verkligen hoppas 😀.

      Radera
  6. Mors.
    Kunde ni inte bara ha köpt en ny insats 🤔
    Inte för att jag vill vara så där MEN hur många kontantuttag har ni i lägenheten 🤣🤣.
    Vad var det Vår mor sa . Bättre med lite Skit I hörnorna än ett rent helvete 🤘

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morsning 👍.
      Vi har även gjort det.
      Men vi satsade på en ny med. Eftersom den gamla har lite andra skavanker också. Så nu åker den gamla upp på takterrassen istället. Så kan vi slänga den vi har där. För den låter mer än att göra sitt jobb.
      Kanske några mindre än i huset 🤣😉.
      Ett uttryck som är så rätt 👌.
      Kram

      Radera
  7. Hoppsan! :) Kanske var dags att köpa en ny ändå om den var så gammal. Så kan en ju tänka i alla fall så det känns lite bättre. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den är gammal och sliten. Så det kanske var dags nu 😁.
      Kram

      Radera
  8. Tanken som slog mig att om det är så lätt att den plastdelen följer med, finns det kanske just den delen att beställa? Fast förvisso om den var några år kanske det inte går beställa. Det kan ju vara värt att kolla upp innan nya kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi beställde en ny plasthållare som skulle passa. Men det gjorde den inte när vi fick den. Vår dammsugare är från början av 2000-talet.

      Radera
  9. Det finns ingen insats i den modellen. Du behöver bara köpa en ny s-bag dammsugarpåse eventuellt slängde du påshållaren som inte är så stor och om den saknas kan du nog köpa som reservdel och borde inte kosta mycket

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken modell? den här dammsugaren är från tidigt 2000-tal.
      Vi har sökt efter en ny påshållare men det finns inte till vår längre.

      Radera
  10. Konstigt! Är du säker på att du haft en hållare?? I min gamla Elektrolux finns i alla fall ingen.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. -Jo, det vet jag att jag haft. Har alltid satt fast dammsugarpåsen i den 😀.
      Kram

      Radera
  11. Vilket bröd! Ser fantastiskt gott och saftigt ut <3

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.