2024-02-11

Sol men blåst

 

Efter frukosten och lite datorhäng skjutsade gubben upp grannarna till flygplatsen. De skulle åka hem till Sverige igen ett tag. 

Jag själv pysslade lite under tiden gubben var iväg. Började med fönsterlampa nr.2. Den här ska hänga i sovrummet har jag tänkt.

När gubben var tillbaka funderade vi först på att gå iväg och ta en marknadsöl. Men beslutet blev att vi stannade hemma och satte oss i trädgården och njöt av solen. Det blåste en del, men vi satt rätt skyddat där vi slagit oss ner.

När Ixa och jag gjorde eftermiddagspromenaden så kände jag en konstig röklukt när vi svängde in på våran gata. Sedan såg jag att det rök längre upp på gatan, och strax efter det kom brandbilen.

När vi nästan var framme så såg jag var det var som brann. Det var ett sopkärl, därför den konstiga röklukten. Förmodligen någon som slängt ner kol i den efter de har grillat.

På kvällen såg vi den nya Beckfilmen "Dödläge" och den var väl sådär. Eller lättsam, eller vad säger man. Jag menar att Beckfilmerna har aldrig varit några filmer som man sätter upp kudden för ögonen när man sett dem.

Vi gick morgonrundan över Villamartin.


Början av en ny fönsterlampa.


Brandkåren var på plats för att släcka branden.


Länge sedan vi hade hemgjord pizza.


På kvällsrundan såg jag att det bara var det här som var kvar utav sopkärlet.



Sista filmen som Ingvar Hirdwall (Becks granne) var med i.

18 kommentarer:

  1. Så skönt i alla fall att det inte var värre än ett sopkärl i alla fall.
    Spännande med lampan och jag hoppas att du visar slutresultatet.
    Pizza är alltid rätt och dessutom min favoriträtt. Får bli det vid tillfälle framöver känner jag.
    Den filmen har vi tänkt att se. Av vad jag har läst får den inte jättebra omdöme men en Beck är alltid en Beck.

    Önskar en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först tänkte jag, en bilbrand igen. Men det var tur att det bara var ett sopkärl denna gång.
      Det kommer jag att göra, det lovar jag.
      Gillar pizza med och det var länge sedan vi åt hemgjord sådan.
      Precis, Beck är Beck.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Du upplever en del dramatik under dina promenader. Jag gjorde tomatsås igår och har deg i frysen, så här blir det pizza idag minsann. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det händer en del i våra kvarter 😉😁.
      Så smarrigt, här äter vi rester idag.
      Kram

      Radera
  3. Beck filmen vill jag se. Lampan ser ju jättefin ut. Brinnande sopkärl är inte kul alls och här blir det hemgjord pizza i kväll. Din såg god ut. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var väl inte någon wow-film. Men Beck är Beck 😉.
      Vi får se hur den blir när den är klar.
      Verkligen inte, så tur att de fick det släckt.
      Pizza är bra gott.
      Kram

      Radera
  4. Det blir nog en finfin lampa det där! Och så gott med hemmagjord pizza, det får nog bli det här snart med. Jag gör botten med blomkål och det brukar bli frasigt och gott. Kanske ska använda den blomkålen jag skördade idag :) Min första! Såg Beck förr, men har inte sett det på många år. Ha en fin söndag, här blir det skidor hela eftermiddagen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är inte klar ännu 🙈 men vi får hoppas på det.
      Var tvungen att kolla min blogg för jag hade för mig att jag gjort blomkålsbotten. Och det hade jag gjort, men det var länge sedan, 2019 var inlägget ifrån. Så kul att få använda sin egna blomkål också.
      Har set alla genom åren. Har nog blivit lite så att man bara ska se när en ny film kommer.
      Här blev det slappardag.
      Kram

      Radera
  5. Tur att det bara var ett sopkärl som brann och inte någons hem.
    Jag har inte sett någon av dom nya Beck-filmerna än. Jag är lite bakåtsträvande på så sätt att jag känner mig negativt inställd när det kommer nya skådespelare eller roller, och därför hellre tittar på dom äldre filmerna där Gunvald är med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen.
      Okej 😀, jag har sett alla filmerna och det bara blir att man vill se när det kommer en ny film. Men håller med dig om att det var bättre förr 😉.

      Radera
  6. Pizza sitter alltid fint och jag måste se senaste Beck-filmen!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör ju det.
      Enligt mig var det ingen hit.
      Kram

      Radera
  7. Go'kväll Carin! Vi har också sett Beckfilmen. Jag gillade den, klart godkänd. Men maken han somnade, haha! Sorgligt men ett fint slut med Hirdwall. De gick in och tog sig en stänkare!

    Läskigt med brand, speciellt när det blåser också. Skönt att ni kan sitta ute. Ytterligare ett konstverk av dig! Ska bli spännande att få se slutresultatet av lampan.

    God natt och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Nja, jag tyckte den var sådär, men jag somnade inte. Ja, det var det tyckte både jag och gubben.
      Jo, det är lite läskigt, men brandkåren var snabbt på plats.
      Bara leran torkat så ska jag fortsätta med lampan.
      Ha en ny bra vecka.
      Kram

      Radera
  8. Hemskt när man känner röklukt och inte vet var det kommer från. Oftast tänker man nog på husbrand, men det var ju tur att det bara var ett sopkärl.
    Pizza, ser gott ut!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite läskigt, och det är nog första tanken man får i huvudet.
      Den var god 😉😀.
      Detsamma till dig

      Radera
  9. Oj det hade brunnit ner ordentligt förstår det luktade. Samt skönt att sitta där i solen. Vi såg Beckfilmen i helgen och njuta dem håller inte längre tycker jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var inge härlig doft.
      Ja det är skönt.
      Nej, lite så är det. Men man vill se dem ändå.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.