2024-02-22

Var i väg en sväng

 

-Ja, igår så tog vi faktiskt pärlan och åkte iväg en liten sväng. Vi åkte till Chatarina och hjälpte henne med en grej. För hon är inte här nu utan hemma i Sverige igen.

När vi ändå var så nära havet tog vi en promenad ut med det och rastade Ixa. Men det blåste en del och vinden var inte direkt ljummen igår. Men man blir alltid lugn och glad när man fått sett havet oavsett det blåser eller inte.

Vi köpte hamburgare på vägen hem, som vi åt på altanen. Vi hade tänkt ta Mc Donalds men körde förbi så det fick bli Burger King istället.

När vi hade ätit klart satte jag mig och lyssnade på min bok. Jag tog emot ett erbjudande från BookBeat igen. Och den här gången fick jag 2 månader för 19,80:- som inkluderar 20 timmar varje månad. Annars kostar en månad 99:- för 20 timmar.

Jag började också att pärla ett halsband av pärlor och stenarna som jag fick av Ulrika till jul.

Kvällen blev en stund vid tv:n innan jag hoppade i säng. Och såklart så ringde vi och sa har den äran till Amelia med. Hon visade vad hon hade fått när hon fyllde år och vårt paket hade kommit fram med.


Doften från havet helt underbart.


Glittrande hav som gör en glad.


Det var inte några 😲 tomatketchupförpackningar man fick till en normalstorlek på pommesfrites.


Den här lyssnar jag på nu.



Det var länge sedan jag pärlade. Så rogivande att göra det.

14 kommentarer:

  1. Det är skönt att komma ut och lufta sig lite när man varit sjuk. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, så man känner att man lever 😉😁.
      Kram

      Radera
  2. Den boken har jag nu skrivit upp på listan att läsa! Gillar Sofies böcker. Havet är alltid energigivande tycker jag och jag blir glad av att ni nu är på benen igen! Ha en skön torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar hennes böcker med.
      Visst är det och tack det är vi med. För det är skit att vara sjuk.
      Detsamma till dig.

      Radera
  3. Den boken vill jag läsa. Havet, jag saknar det och jag saknar doften av det. När jag känner den doften är det som om något klaffar inom mig. Jag har sagt det förr, avundas dig som bor precis med havet som granne. Så skönt att ni är på benen igen, äntligen!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker om Sofie Sarenbrants böcker.
      Jag vet att du känner likadant till havet som jag.
      Ja, det är skönt att det inte blir någon långvarig historia av det.
      Kram

      Radera
  4. Mysigt med promenad vid havet, oftast väldigt rogivande :) Men va! Vad galet att ni fick så många ketchup-förpackningar! Haha :D Knappast behövligt om man inte är ett riktigt ketchup-fan ;) Så vackert med smycket, jag hittar ofta slipade glasstenar vid stränderna och skulle vilja göra smycken av dom, har inte klurat ut hur än bara :)
    Jag har Nextory, och lyssnar just nu på Stacken, mycket bra :) Sarenbrants böcker har jag läst många av, men inte denna, får kolla upp det :) Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det.
      Det tyckte vi med när vi plockade upp våra hamburgare och pommes från påsarna.
      Tack, jag har sparat små fina stenar som blivit slipade av havet. Som jag tänkt att man ska kunna borra hål i. Precis som jag gjort med snäckor som jag hittat. Tror jag sett något på Youtube om glasbitar som de gjorde smycken av.
      Okej, ska kolla om den finns på Bookbeat, för snart är boken färdiglyssnad.
      Kram

      Radera
  5. Jaha oj det var så att man fick så många, trodde ni var väldigt förtjusta i ketchup :). Samt så härligt med stranden, underbart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, vi gillar ketchup, men det här var lite väl många.
      Havet och stranden är toppen.

      Radera
  6. Det var rejält med ketchup där men jag som är storkonsument hade uppskattat det. Ser att det är rätt sort också :D
    Så fint armband blir!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick lägga de som blev över till kylskåpet.
      Det blev ett halsband 😉😊 av pärlorna.
      Kram

      Radera
  7. Hej Carin! Åh vilket vackert halsband du har pärlat. Visst är havet rogivande. När vi var i Nerja gick vi längst med stranden varje dag. Det gör gott för själen. Saknar det och VÄRMEN!!

    Må gott och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Tack, och jag håller med dig det är en lisa för själen.
      Förstår att du gör det.
      Här hade det lovats temperaturer över +30 idag. Men så blev det inte. Men vi såg på vår termometer att vi hade +26 ett tag. Och det är gott nog i slutet på februari.
      Detsamma till dig Anna.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.