2024-02-19

Ett tips

 


Vad gör man när man är sjuk. Man vilar såklart. Det finns helt enkelt inte så mycket mer att göra. Och då kan man ta ryggläge i soffan och slötitta på tv:n. Och det har vi gjort båda jag och gubben.

Jag hittade en serie på Svt-play som heter "Ett enklare liv". Där får man följa olika människor som har gett upp sitt vanliga 9 - 5 liv för att leva det liv de hellre vill leva.  Äventyraren Ben Fogle möter människor som valt att vända vårt moderna samhälle ryggen för att bosätta sig på några av jordens mest avlägsna ställen.

Jag kan varmt rekommendera denna serie. För man blir fast i den och vill bara se fler avsnitt.



En mycket bra serie som är inne på sin 3 säsong.

10 kommentarer:

  1. Är man inte bra är det alldeles perfekt att hitta någon spännande serie på TV. Vila sig i form helt enkelt. Hoppas ni är piggare i dag.

    Kram och krya på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är toppen.
      Lite feber fortfarande och lite torrhosta.
      Tack
      Kram

      Radera
  2. Men tack för tips! Jag ska verkligen titta på denna serie. Tycker om dokumentärer och verklighetsbaserade program och den här tror jag passar mig.
    Ta hand om er och friskna till nu.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag. För den är verkligen bra. Vi tycker också om verklighetsbaserade program.
      Tack snälla och jag hoppas det går över snart.
      Kram

      Radera
  3. Tack för tipset! Och krya på er, hoppas ni är på benen snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod 😊
      Tack, och på benen är vi men den eländiga hostan har vi fortfarande.

      Radera
  4. Så trist med sjukstuga. Hoppas ni snart är på benen igen. Tur att tv finns när man blir sjuk. Vi hamnar i soffan ändå. Här är riktigt skitväder så man vill inte ut. Grått blött kallt är beskrivningen. Jag drömmer om takdropp, solsken och blåsippor i backarna. Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, roligare saker finns det ju 😉😀 än att vara sjuk.
      Vi är på benen men har den eländiga hostan kvar.
      Här har vi vår och även lite svensk sommar kan man säga.
      Förstår att du längtar till våran.
      Kram

      Radera
  5. Tack för tipset! Låter som ett program helt i linje med det liv jag vill leva. Skall absolut kolla.
    Kramen,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla som brutit upp i denna serie och skapat ett nytt liv och hem. Lever inte direkt ett sådant liv som man skulle vilja leva själv 🙈. Men serien är bra.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.