2024-02-17

Fredagen rätt och slätt

 

Skulle ha tagit morgonpromenaden ner till havet. Men det var lite för skumt tyckte jag att gå över allmänningen där nere. Vill inte gå och snubbla och slå mig. Så det fick bli gatorna istället. Men det fungerar det med. Även om jag föredrar havet.

Det var dags för veckohandling och vi fick åka både till Skandinaviska och Mercadona för att inhandla det vi skulle ha.

På eftermiddagen hade gubben en tid på sjukhuset. Hans årliga kontroll för snarkmaskinen. Men det gick ovanligt snabbt sa han. I stort sett in och ut och bara byta ut några delar på snarkmaskin.

Till middag åt vi Marry me chicken. Jag hittade det här receptet hos Znogge när hon berättade om det och hade en länk på receptet.

På kvällen blev det tv som vanligt innan vi hoppade i säng.

Det var ingen klarblå himmel igår.


Nu följde inte jag receptet till punkt och pricka. Utan jag tog kalkonfiléer istället för kycklingfiléer. Jag tog en sorts pasta som de har i soppor här som heter piñones. Såg även att de använder denna pasta om man ska göra en falsk risotto.

En liten fredagsdrink blev det med. Vit Rom, mandarinsockerlag, is och Sprite.

8 kommentarer:

  1. Man tager vad man haver och man behöver inte följa recepten slaviskt är min erfarenhet. Alla kryddor gillas inte så ingår koriander får vi alltid ha en plan B.

    Önskar en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig och det är samma här om koriander är med i ett recept.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Låter som en riktigt god rätt. Nej snubbla och slå sig vill man inte göra. Men snart blir det ljusare så du kan gå vid havet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var riktig god.
      Nej, det vill man inte. Jo, det går fort nu, så snart är det ljust så vi kan gå där.

      Radera
  3. Det är så roligt att hitta förslag på mat hos bloggvännerna, inspiration behövs tycker jag :) Mandarindrinken låter riktigt god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag med.
      Den var jättegod.

      Radera
  4. Hur funkar det med snarkmaskinen tycker du? Min sambo snarkar ganska rejält i perioder och skulle behövas ngt som hjälper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du frågar mig så är det en dröm för mig 😉🙊.
      Och gubben tycker den är toppen. Men nu när han varit sjuk fungerar det inte. Täppt i näsan och sedan stängd mun, där går gränsen 🙄. Men annars så känner han sig mer utvilad och han har inte längre några sömnapnéer heller sedan han började med snarkmaskin. Han hade även en när vi bodde i Sverige för flera år sedan från lasarettet. Men den här är bättre säger han. Allt går ju framåt.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.