2024-03-28

mysig morgonstart

 

Eftersom jag inte börjat att gå mina längre morgonrundor själv ännu. Så tog vi bilen ner till havet jag och gubben igår morse. En liten längtan efter havet fanns i mig och säkert även i Ixa.

Så vi åkte ner till vår hundstrand för att hon skulle få springa och gräva i sanden. För bada det gör hon inte.

Vi var själva där på stranden. Det kom en hund efter ett tag, men den var inte någon längre stund. Det kom även 2 turister (ser man på shorts och T-shirt +12) som förmodligen var ute på en upptäcktsfärd. För de passerade bara stranden men kom snart tillbaka igen när det blir krångligt efter hundstranden att fortsätta att gå strandremsan vidare. 

När Ixa var nöjd med stranden så gick vi upp på allmänningen precis bredvid och gick sedan tillbaka till bilen och åkte hem för att äta frukost och dricka bästa koppen kaffe.


Solen var på väg upp när vi kom till havet.


Och vände man på huvudet så var månen på väg ner.


Verkligen en lisa för själen att få se detta vackra och andas in havsluft.


Ixa utforskade hela stranden.


Nya och spännande dofter överallt.


Sedan dök den upp och värmen spred sig i kroppen.


Och lillfia hittade en pinne.



Det här kommer vi göra om fler gånger.

8 kommentarer:

  1. Vilka härliga morgonstunder ni har!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så härliga bilder från er morgonpromenad och Ixa ser ut att trivas :D

    Önskar en god skärtorsdag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon stortrivs på stranden där hon får springa lös.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Vad mysigt att ni åkte ner allihop, en positiv sak trots omständligheterna tänker jag. Ha en fin skärtorsdag, här blir det nu lasagne till lunch. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättemysigt att vi åkte allihopa.
      Detsamma till er och lasagne lät inte alls fel 😋.
      Kram

      Radera
  4. Sista bilden var extra ljuvlig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tyckte själv att den blev fin.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.