2024-03-05

Då var det V10

 

Igår gjorde jag några ärenden och ett av dem var verkligen välbehövligt. Jag gick till frissan och beställde tid för klippning. Nu har det gått 4 månader sedan jag var där och klippte mig sist. Så det behövs verkligen en klippning. Jag hade tur och fick en tid i denna veckan. Så redan i morgon kommer saxen få göra sitt i håret på mig.

Jag gick förbi Chinobutiken på hemväg. Inte för jag skulle ha något där. För jag skulle till Lidl och handla. Men när Chinobutiken nästan ligger vägg i vägg med Lidl så kan man ta sig en titt i butiken tycker jag.

Och jag kom inte ut tomhänt där ifrån. För när jag gick runt där i gångarna så fick jag se att de hade billiga duschdraperier. Vårt som vi har hemma har snart gjort sitt. Så jag kollade om det fanns något som jag kunde tänka mig vilja ha. De i plast gick bort med en gång. Men så såg jag ett med blad i mina färger som jag gillar. Och i nästan samma färg som vår badrumsmatta. Så det fick det bli.

Inne på Lidl gick det ovanligt fort emot var det brukar göra i den affären. Men det gjorde inte mig någonting för nu kände jag mig klar med min todo-runda.

Sedan var det lugna gatan resten utav dagen. Och på kvällen det en stund vid tv:n innan jag hoppade i säng.


Det var så lugnt och skönt på våran morgonpromenad.


När jag hade rivit upp duschdraperiförpackningen fick jag se att det stod en text på duschdraperiet 🙄. Inget som jag hade lagt märke till när jag stod i affären och kollade. Men när jag kollade lite mer noga hemma, så såg jag klart och tydligt att de visade det på förpackningen. Så nu får vi ha ett duschdraperi som förmedlar ett fint budskap ett tag inne på toan.

10 kommentarer:

  1. Jag tycker att det nya duschdraperiet blev bra men jag hade nog föredragit det utan text ändå.
    Vilken härlig bild från promenaden!
    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får duga och jag gillar färgerna i det.
      Och budskapet i texten gör en glad.
      Var lugnt och skönt igår på morgonpromenaden.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Så skönt och klippa sig, jag behöver verkligen oxå. Samt så fint draperiet var och fint att det blev ett budskap också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska verkligen bli skönt och få någon frisyr igen 🙂.
      Ja, det blev bra, men blev lite snopen när jag vecklade ut det och fick se texten.

      Radera
  3. Perfect text ju! Livet och duschen ska det njutas av :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har du så rätt i 😃.
      Kram

      Radera
  4. Jag går också till frissan regelbundet, vart 20:de år! Har nog varit hos en frissa tre gånger i mitt 69-åriga liv.
    Älskar Chinobutikerna i Spanien! Har svårt att bara passera en när jag ser den. Lidl gillar jag också. Speciellt i Spanien med de goda vinerna.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir lätt så när man inte har någon speciell frisyr som måste skötas 😉😃. Frissan får klippa av en rejäl bit på kalufsen så slipper jag springa där så ofta med 😂.
      Det är svårt att inte gå in i en Chinobutik om man passerar en.
      Håller med dig att de har mycket fina och goda viner.
      Detsamma till dig.

      Radera
  5. Haha, texten var ju ändå bra och kan behövas när man sömndrucken kliver in i duschen på morronen ;) ...eller sitter på toan för all del :D Härligt med frisörbesök <3 Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett bra budskap 😀.
      Ja, det var skönt och en bra bit åkte av.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.