2024-03-21

Hoppas det har vänt

 

Vill börja med och tacka alla för era värmande ord till mig som jag nu sett när jag öppnade datorn 🧡. Jag har inte kunnat suttit här vid datorn på grund av hur jag mått.

Jag har mest legat och sovit, har inte haft någon ork alls. Suttit upp stundtals som när det har varit matdags. Men aptiten har varit sisådär. För när snurret i huvudet har varit som värst har jag även blivit illamående. 

Jag har aldrig tidigare ätit någon receptbelagd medicin. Så kroppen har väl reagerat på medicinen tror jag med. För jag har även haft en huvudvärk utan dess like. Som knappt har hjälpt när jag tagit huvudvärkstabletter mot den. Sedan har jag varit väldigt skör och nedstämd med. Som är väldigt frustrerande för mig som alltid försöker se allting positivt hur det än är. 

Det är skönt att jag har min gubbe som sköter om mig och ser till så att jag mår så bra som det går. Han är både min sjuksyster och hemsamarit just nu  😉. Han är guld värd.

Idag är första dagen sedan i lördagskväll som jag ännu inte har haft någon yrsel eller stor snurr i huvudet. Blodtrycket är fortfarande inte okej, men är lite lägre nu. Men jag hoppas att det håller i sig nu och fortsätter så här.




14 kommentarer:

  1. En klen tröst kanske men jag ska hålla tummarna för att det blir bättre dag för dag nu. Det är klart att kroppen blir chockad när den plötsligt får medicin efter många år. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas på och tack snälla du.
      Så är det nog. Helt plötslig efter snart 63 år kommer det ner något konstigt. Tänker på verkmästaren i magen som Magnus och Brasse gjorde. Undra vad verkmästaren tänkte i min mage😉😁.
      Kram

      Radera
    2. Låter ej bra. Åk pånytt till läkare kan vara en stroke på gång

      Radera
    3. Tack för omtanken men jag litar på min läkare.

      Radera
  2. Aj då, så tråkigt att höra. Inser att jag har missat ditt tidigare inlägg. Yrsel är alldeles gräsligt, det vet jag av egen erfarenhet. Det är inte så att du fått kristallsjukan? Det brukar yttra sig så. Jag medicinerar själv mot högt blodtryck men det kom smygande och upptäcktes vid en rutinkontroll så inga symptom alls. Hoppas att medicinen får god effekt.

    Kram och krya på <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har det faktiskt varit bra. Så jag tror att det går åt rätt håll.
      Kram och tack

      Radera
  3. Nu hoppas vi på att det vänt och jag har ju också yrsel för min nacke och vet yrsel är väldigt otäckt om man blir helt slut och även illamående. Det är oro också för man vet aldrig då den kommer. Fortsätt vila nu, kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får vi hoppas och jag fortsätter att vila mig.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Stackars dig! Det är inte kul att inte må bra! Hoppas du nu får må bra och att yrseln ger med sig helt! Bra att du har vilat och har en gubbe som månar om dig!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är skit när man mår så här.
      Idag är första dagen som jag har varit uppe hela dagen och yrseln har inte kommit någon gång.
      Jag är så tacksam för min fina gubbe som tar hand om mig.
      Kram

      Radera
  5. Om blodtrycket är riktigt högt kan det orsaka alla symptom som du har.
    Och det kan ju ta ett par veckor innan medicinen verkar så blodtrycket blir bra.
    Så fortsätt att bara ta det lugnt tills du ska tillbaka till doktorn igen.
    Håller tummarna för en snabb förbättring.
    Krya på dig kramar från mig. Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet att det är så. Och jag tar det lugnt väldigt lugnt.
      Vi kollar blodtrycket varje dag ett par gånger och för upp tills jag ska till läkaren.
      Tack snälla du.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.