2024-03-13

Strålande tisdag

 

Som det hände lite på. Vi kom in i ett städ och fixmood. Egentligen kanske man bara skulle ha hängt i en solstol och läst en bok. Men när man känner att man vill ha lite röj och fix så är det bara att köra på. Man vet aldrig när känslan infinner sig igen 😉😁.

Jag satte på en maskin tvätt och sedan tog jag tag i altanfönster. De var väldigt prickiga efter regnet som varit. Sedan har vi en liten gullnos som ofta står och trycker mot rutan när dörren inte är öppen. Hon som har span på allt, och då måste man stå väldigt nära fönsterrutan för att inte missa något.

Gubben var i trädgården och beskar och rensade bland blommorna. Och sedan fick han såga till ett par brädor till mig. Efter det tog vi tag i ugnen båda två. Vi läste nog instruktionerna hur man skulle gå till väga att rengöra den. Den är självrengörande, så det var bara att ratta in rätt program på den.

Efter 1 1/2 timme var den klar och den blev som ny igen. Vår gamla ugn som gick sönder förra året hade denna funktion med. Men jag testade aldrig det på den utan rengjorde den för hand istället. Fråga mig inte varför? Men så var det.

Framåt eftermiddagen var vi klara med våra sysslor och då var det gott med en snabbfixad middag. Det blev en wraps.

Sedan rullade de sista timmarna på som ingenting. Och snart var det dags att hoppa i säng.


Blev ingen havspromenad igår.


Blev supernöjd med fönstren. Tills vi satte oss igår kväll där på altanen innan solen försvann. Då var det bara fram med trasan och gno på vissa ställen. Men de är bra mycket bättre än innan i alla fall.


Snabbt enkelt och gott. En wraps med kalkonfilé och en massa grönsaker.



Såg klart serien "One Day" på Netflix. Och kände igen mycket i serien. Jag lyssnade på boken 2011. Och så har jag även sett filmen. Men serien var bra ändå.

10 kommentarer:

  1. Rena fönster gör verkligen stor skillnad. Allt blir liksom renare då.

    Önskar en god onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Men vi får se hur länge de är rena längs ned, innan Ixa dragit nosen emot dem.
      Hoppas din onsdag har varit bra med.
      Kram

      Radera
  2. Härligt med städ och fixardag! Soliga dagar har vi ju en del av här ändå i Spanien :D På något vis känns det roligare att städa när det är fint väder trots allt :) One day var mycket bra och jag googlade slutet innan då jag har härt att det var sorgligt så jag var förberedd ;) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hålla med dig. Man vet ju att man inte missar någon soldag direkt 😉😃.
      Okej, jag visste vad som skulle komma eftersom jag kände igen serien efter tag.
      Kram

      Radera
  3. Behöver verkligen putsa fönstrerna. Funderar faktiskt på om det är värt det att leja bort jobbet. Så blir det garanterat bra och så slipper jag flammiga fönster som det alltid blir när jag putsar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gubben sa till mig detsamma när jag fick gno lite till när solen lyste på.
      Vet att min mamma lejde bort sin fönstertvätt för en väldigt billig peng när hon bodde i sin lägenhet.

      Radera
  4. Det är härligt att ha rena fönster! Jag använder ättika, diskmedel och en torr trasa. Inga ränder eller fläckar - superskönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra. Det brukar jag med använda. Men inte den här gången 🙈.

      Radera
  5. Rena fönster är härligt men jag orkar inte nu. Det går bra ändå. Wraps var en bra idé. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hinner med, bara orken kommer tillbaka.
      Det är gott och bra snabbmat.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.