2024-03-26

Gråmulen dag

 

Påskveckan som vi har gått in i nu är ingen solskenshistoria som den brukar vara. Så igår startade vi veckan med lite gråmulet på himlen. Det är väl inte kallt precis. Men när solen kommer igenom molntäcket blir det bra mycket skönare.

Vid lunchtid tog vi bilen upp till Villamartin och till allmänningen. Det gillade Ixa för där får hon springa lös och få utlopp för sin energi som hon har i sin lilla kropp.

När vi åkte hem där ifrån stannade vi till Da Mario och delade på en Mozzarellapizza med aioli. När vi satt där sprack det upp en stund och det blev kanonvarmt med en gång.

När vi kom hem tog jag det lugnt och gubben gjorde det som han hade planerat innan. Så han stack iväg i bilen och uträttade några ärenden. Jag själv lyssnade på en bok och målade lite.

Kvällen blev en stund vid tv:n. Det blev "Jeopardy" och "Superstars". Sedan hoppade jag i säng när husse tog en sista kissrunda med Ixa.


Vi såg väl två hundägare till när vi var där.


Inget regn men väldigt grått.


Även om allt ser visset ut på allmänningen så är det inte det.



Det blommar lite här och var.

16 kommentarer:

  1. Håller med idag vakna jag upp och titta ut på ett vitt snötäcke, men försvinner ju snabbt, som tur är.
    Ha en bra dag. Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att det var snö på G där hemma.
      Visst är det skönt att det försvinner fort. För nu vill man ju ha vår.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! Jag har förstått att vi hade en himla tur med vädret när vi var där nere i Spanien i februari. Då var det fantastiskt fint! Idag när jag drog upp rullgardinen var det VITT MED SNÖ!! STORA SNÖFLINGOR från himlen! Gahhh!! Men nu är det borta! Phu!

    Fin tisdag till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Ja ni hade tur med vädret när ni var här.
      Tycker synd om de som bokat påskresa hit nu när vädret är så vacklande.
      Snö är jag glad att jag slipper se när jag tittar ut genom fönstret på morgonen.
      Hoppas din tisdag varit bra med.
      Kram

      Radera
  3. Det brukar ju rätta till sig ganska så snabbt hos er så kanske blir det en vädermässigt fin påsk hon er ändå. En bra måndag fick ni i alla fall.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har du rätt i. Så det får bli en surprise varje morgon när man vaknar 😉.
      Det var inte något fel på den.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Det är alltid det där med vädret, eller hur. Här skiner solen idag mellan molnen, men det är ändå inte varmt. Hoppas att påsken blir varmare. Längtar efter utelivet. . . . . . fika ute. . . .. sitta och läsa eller sticka ute. Men det kommer väl snart. Ha det gott !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret är alltid lätt att klaga på 🙈 tyvärr.
      Men vår sköna tid som vi längtar efter kommer nog snart.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  5. Den här veckan blir ingen kul vädervecka. Regn, moln och blåst är vår prognos. Fint ni har allmänningen så Ixa kan få springa av sig utan koppel ibland. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lika här om man kollar på väderappen.
      Hon älskar att få springa av sig där på ytorna.
      Kram

      Radera
  6. Vad skönt för Ixa att hon fick springa av sig lite. Det kan vara skönt med lite mulet väder för hundarna ibland, speciellt i värmen. Vad lyssnar du på för böcker? Har du några bra tips?
    Ha det gott.
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon älskar att köra sina race där på allmänningen.
      Det är ett exemplariskt väder för henne när vädret är mulet.
      Jag lyssnade på "Jävla Karlar" av Andrew Walden. För den utspelar sig runt om i mina hemtrakter.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  7. Så skönt att få springa av sig energi. Ser ut som ett trevligt ställe. Vad skönt att ni fick lite värme. Det är så kallt hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon har mycket energi och behöver få utlopp för den.
      Det är ett bra ställe och rasta hunden på.
      Lite fram och tillbaka med värmen här.
      Såg att det kom lite snö igen där hemma.

      Radera
  8. Villamartin flyttar snart min arbetskamrat till, där han ska tillbringa sin pension i. Själv stannar jag kvar i Sverige. Väder här är lit upp och ner i Malmö. Idag ska det bli sol och 11 grader för imorgon ha regn och 9 grader. Det går åt rätt håll.
    Älskar när knopparna spricker upp och allt börjar bli grönt. Det är en skön tid vi går till möttes
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Villamartin är stort och vi bor i närheten av det.
      Vädret är likadant här men lite varmare då.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.