2024-03-23

Skön fredag

 

Igår så blåste det knappt någonting. Och de vindar som var, var ljumma vindar mot dagen innan. Jag hade tänkt att följa med och veckohandla. Men när gubben sa att han var klar och vi kunde åka så fick han åka själv. Jag stannade hemma och tog det lugnt i en stol i trädgården istället.

När han var tillbaka så hjälptes vi åt och få in varorna i skåp, kyl och frys. Sedan satte vi oss båda två och chillade i trädgården. Grannen mitt emot kom över och sa att de ville bjuda ut oss på middag i nästa vecka. Och det tackade vi såklart ja till.

Jag följde med gubben på eftermiddagsrundan med Ixa och det kändes skönt att få röra på sig och inte bara sitta still.

När det var dags för middag så var det jag som stod vid spisen igen. Och jag gjorde en fiskgryta som jag hittade inne hos Anna. Jag kanske inte följde receptet till punkt och pricka. Men det som fanns hemma till receptet åkte ner i grytan.

På kvällen blev det tv:n som vanligt. Och igår så började "Masked Singer". Men jag somnade en stund mitt i programmet. Tror att jag börjar att tröttna lite på programmet. Det tar sådan tid, och det är så mycket runt omkring hela tiden. Kanske ska börja se det i efterhand istället och slippa all reklam i alla fall som är.


Jordgubbsäsongen är i full gång här nu. Eller det har den varit ett tag. Men det är nu som kilopriset är normalt. 


Så skönt att sitta och höra snäckornas ljud i vinden.


Och den mega starka chilin är snart dags att skörda igen.



Jättegod fiskgryta. Vi hade ris till vår. Anna hade potatis.

10 kommentarer:

  1. Vi såg också programmet och jag håller med dig. Det kändes väldigt långt faktiskt och även jag börjar nog tröttna på det. Hade hellre sett något annat.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att man inte är ensam om att tycka detta 😉.
      Får nog bli en serie eller film på fredagarna istället.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Känns bra att läsa att allt börjar gå tillbaka till det normala igen 🥰
    Ett litet serietips från STOREBROR .
    Oxen Tv4-play 🫡🫡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det känns jätteskönt 😊.
      Tack för tipset. Den var bra tyckte vi 😉😁.
      Kram 🧡

      Radera
  3. Hej Carin! Bra med hundpromenader med din gubbe! Skönt att du kan vara igång lite och kul att du gjorde fiskgrytan.
    Vi tittade på Muren (rolig frågesport) på ettan. Sen slog vi över till fyran! Vi känner samma sak med Masked Singer. Maken kunde inte sitta kvar. Ett program för barnfamiljer. Reklamen förstör mycket också.

    Skön lördagskväll till er! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj !
      Ja, det känns skönt att kunna göra något. Men igår var det ett bakslag igen.
      Det är som du säger ett barnfamiljsprogram, helt klart.

      Radera
  4. Jag brukar inte heller följa recept till punkt och pricka. Något kanske läggs till eller tas bort, vissa kryddor tar jag mer av... Bäst är att göra sin egna variant och bara använda recepten som inspiration.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så gör jag med när jag hittat ett recept.

      Radera
  5. Jag har inte ens sett programmet men lockas inte heller av den reklam de gjort för programmet. Kul med skörd redan, är det en chiliplanta ni har som en perenn? Skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har inte missat något.
      Ja, det är det och vi fick den av vår spanska granne när vi flyttade in. Stark som sjutton är den med. Jag brukar torka och mixa den.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.