2024-03-06

En vanlig tisdag

 

Tisdagen var en skön och lugn tisdag. Gubben var iväg på lite ärenden. Som till apoteket och även inhandla en ny ostbit. Fy sjutton så dyrt det är med ost. Men det är något som varken jag eller gubben vill vara utan.

Jag pysslade med mina ljuslyktor som nu  hade torkat klart. Visar i morgon hur de blev när lacken torkat på dem.

Under tiden som jag pysslade så hade jag boken i öronen. Och ännu så länge tycker jag att den levererar. 

Jag fick hjälpa gubben på eftermiddagen när han skulle upp på takterrasstaket och kolla. Efter det blev omlagt har det ju blåst väldigt mycket. Och det har gjort att takterrassgolvet har varit fullt av sådana där småsten från tjärpappen som hantverkarna lagt på.

Men det var inget fel alls som tur är. De har gjort ett bra jobb tyckte gubben. Och det verkade som att det var färdigblåst av dessa småsten. För inget verkade sitta löst på pappen. Utan det har varit överflödiga småsten som blåst bort.


Det var länge sedan som vi gick här Ixa och jag.



Såhär har det sett ut på golv och mattor på takterrassen.

8 kommentarer:

  1. Sådant där småskräp är så tråkigt att städa upp. Det verkar blåsa lite mindre nu. Det är vi glada för. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir till att rysta bort allt från mattor och dynor. Sedan är det borsten som gäller 😫. Men inte idag.
      Ja, det är skönt att blåsten avtagit.
      Kram

      Radera
  2. All mat har blivit dyr tycker jag och osten är extremt dyr. Det känns ändå som ett "vardagspålägg" tycker jag men priset indikerar något annat. Dock avstår vi inte heller från att köpa ost. Hör liksom till.
    Det var rejält med småskröfs får man säga.
    Önskar en fin onsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, en ostmacka är man ju uppfödd med 😀. Antingen till frukost eller kvällsmat.
      Det är det dom vet att ost handlar alla i alla fall.
      Nu skojar vi inte längre. Och då har jag sopat takterrassen redan en gång.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Hoppas blåsten har lagt sig och skönt att taket är intakt. Igår tisdag var det studiedag. Inga elever. När jag slutade klockan tolv hämtade jag mina barnbarn. Vi åt lunch tillsammans, sushi, tvättade bilen och åkte till Tropicariumet. Blev en rolig eftermiddag. Just nu skiner solen och vi har +4°C... varmt o skönt! LER!

    Må gott och KRAM! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Blåsten har minskat rejält och det är skönt.
      Och det kändes bra att gubben klättrade upp och kollade att jobbet var okej.
      Vilken mysig tisdag du hade. Tropicariumet hade vi årskort på när våra barn var små. Och vi fick en amazonpapegoja som var utstött av de andra papegojorna de hade.
      Låter som ett riktigt vårväder.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Bra att kolla av att allt är bra på taket. Skönt med en vanlig idag ibland och roliga oväntade saker ibland :) Här regnar och åskar det just nu. Så det blir en stilla torsdag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns bra att veta att det är okej med jobbet som de gjorde.
      Vi har haft en mulen morgon men inget regn har kommit. Just nu försöker solen bryta sig i genom. Vi får se hur dagen fortskrider.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.